Tauranga

Hee!

Gister aangekomen in Tauranga, het is hier erg mooi als de zon schijnt. Maar als het bewolkt is is het een stuk minder mooi. Maar dat geld waarschijnlijk voor meerdere plaatsen. Het is erg rustig hier en rond 7 uur is zo ongeveer alles al gesloten. De supermarkt is een eindje lopen, er zijn wel kleine ‘supermarkten’ in de buurt maar die zijn erg duur.

Vandaag was het weer nog niet helemaal optimaal, erg bewolkt met af en toe wat regen. Even een wandeling gemaakt naar de supermarkt, was niet heel erg bijzonder maar wel erg lang. Hier in het hostel kan je gratis fietsen huren, dus ik had al besloten dat te gaan doen, maar aangezien Tauranga zo klein is heb je geen fiets nodig om het hier te verkennen. Dus bij aankomst gister zei de receptionist dat er een berg in de buurt is en dat je daar op de fiets mooi heen kon. Dus ik ging mooi een fiets huren en lekker op de fiets naar Mount Maunganui. Helaas was de fiets niet wat ik gewend ben van thuis, het was meer een mountenbike. Zadel hoog en stuur laag, dus heb nu best wel last van me rug.

Gelukkig was het fietstochtje het wel waard. Helaas regende het nog wel af en toe. Maar op het moment dat de zon scheen was het super mooi. Je kon ook naar de top van de berg lopen, maar waar ik begon kon ik geen paadje richting de top vinden, dus ik liep mooi om de berg heen, bij het eind aangekomen zag ik een paadje naar de top. Maar omdat het 45 min naar de top is en 45 min weer terug, besloot ik dat maar niet te doen. Omdat ik niet zeker weet wanneer de zon ondergaat, en ik niet in het donker terug wilde lopen of terug wilde fietsen.

Het fietsen hier is wel even wennen, aan de andere kant van de weg, en zo naast de snelweg. Goed opletten, gelukkig hebben ze wel een fietspad hier. Vanavond maar weer even lekker relaxen met een film of een serie, en dan morgen weer vroeg op om naar Rotorua te gaan. Hopelijk kan ik daar de Hobbiton tour doen, alleen ik heb nogal wat problemen nu om het te boeken, dus hopelijk komt dat allemaal goed.

Xx

Reacties

Reacties

Chantal

Lekker bezig Valerie!

Mary

Goh, je hebt het maar druk, de laatste tijd...: ) Wel leuk om te lezen allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active