Rotorua & Hobbiton

Hee!

Gister aangekomen in Rotorua, iedereen zegt altijd dat het hier heel erg stinkt, en in begin vond ik het nog wel mee vallen af en toe wel een rare geur maar niet heel erg. Maar vannacht werd ik wakker en stonk het heel erg in de kamer! En nu ruikt het nog steeds een beetje vreemd. Bij het vertrekken uit Tauranga vroeg de receptionist waar ik heen ging en of ik daar al plannen had. Op dat moment wilde ik alleen nog maar Hobbiton doen. Zij raadde mij aan om ook de Tamaki Maori Village te zien. Tijdens mijn reis naar Rotorua had ik de tijd om te besluiten of ik dat ook wilde doen en het leek me erg leuk. Dus bij aankomst in mijn hostel had ik het meteen geboekt, en gelukkig waren er nog plaatsen vrij.

Rond 4 uur begon het. Eerst met een busje iedereen ophalen en daarna verder naar het Tamaki Village. Bij aankomst werden we begroet met een dans en mochten we even rond lopen waar we een aantal dingen konden zien waar de Maori zich zelf mee vermaakten. Bij veel dingen was het een soort van spel maar altijd met in gedachten dat ze er iets mee konden leren. Snelheid, reflexen trainen etc. Daarna kregen we te zien waar het eten werd gemaakt voor de avond. Het eten wordt gemaakt onder de grond boven hete stenen, dit wordt ook wel een Hangi pit genoemd. Hierna kregen we een show met traditionele dansen en de haka en vervolgens mochten we aanschuiven aan tafel om lekker te gaan eten. Het eten was heel erg lekker en sinds een hele lange tijd ook weer eens een toetje gehad. En zo was het alweer het einde van de avond en mochten we weer terug.

Vandaag ging ik dan eindelijk naar Hobbiton. Ik zou rond 1 uur opgehaald worden bij het informatiecenter. Alleen de bus kwam pas om half 2, dus ik maakte me al erg zorgen of de bus wel zou komen. Maar het bleek dat ik verkeerd was geïnformeerd want er waren andere die wisten dat de bus tussen 1 en half 2 zou komen. Na een busreis van ongeveer anderhalf uur aangekomen bij Hobbiton. Het weer was niet spectaculair maar het was in ieder geval droog. Lekker rondgelopen langs alle ‘huisjes’ in Hobbiton en geleerd dat zo goed als alles nep is in de film. Aan het eind van de tour kregen we nog wat te drinken en te eten kregen in The Green Dragon Inn.

Xx

Reacties

Reacties

Chantal

Leeeuuuk!

mama

Haha, alles nep bij hobbitland. Dat weet je wel maar nu zie je het dan echt. Wel erg leuk natuurlijk. Ben toch jaloers op je. En ook de Maori's gezien! Wil ik ook. En dan een foto in hun kleding of wat ze dan ook aanhebben. Volgens mij niet zoveel.
Knuffel van mij xx

Kristel

Nu lekker veel verhaaltjes van jou :) Leuk

Mary

Leuk hoor, zo zie je nog eens wat... : )
Alles nep, maar dat wist je eigenlijk wel... :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active