Nelson & Abel Tasman

Hee!

Zaterdag dus aangekomen in Nelson, maar omdat het erg regende bleef ik lekker binnen. De volgende dag even Nelson verkennen, hier in de buurt is niet zo veel te zien, probeerde naar het strand te gaan maar bleek dat die zo’n 45 min verderop is, en aangezien het niet heel mooi weer was besloot ik dat maar niet te doen. Dus even lekker rond gelopen, naar een park geweest was wel mooi, ook bij de kerk naar binnen gegaan om even een kaarsje aan te steken, want zo hoort dat natuurlijk;)

Vandaag stond er wel wat leuks op de planning! Lekker vroeg op om met de bus en watertaxi naar Abel Tasman te gaan. De watertaxi was niet zo heel leuk, hij gaat heel erg snel, en als je achter in zit dan krijg je het erg koud en ben je bang dat je er uit vlieg. Maar aangekomen bij Torrent Bay begon mijn avontuur. Lekker veel heuvels beklimmen door de bossen en genieten van het mooie uitzicht. Het eerste gedeelte naar Barks Bay was ongeveer 6 km, toen ik daar aangekomen was ging ik even lunchen zodat ik daarna weer verder kon.

De stranden hier zijn heel erg mooi met goed zand dat niet overal tussen gaat zitten. Het water is ook heel erg helder! Niet gevoeld hoe koud het was want volgens mij was het wel heel erg koud, en ondanks dat het zonnetje scheen stond er wel wat wind, wat wel erg lekker was tijdens het wandelen maar als je even op het strand zat kon het wel even wat kouder worden. Na Barks Bay ging ik weer verder lopen, nog ongeveer 5,5 km en ik was bij het eindpunt Onetahuti Bay. Soms was het wel heel erg stijl om omhoog te lopen dus het was niet aldoor even makkelijk, maar ik heb het gelukkig gehaald en het was het zeker waard.

Morgen ga ik verder naar Kaikoura. Ik zou eigenlijk ergens anders heen gaan maar helaas gaat de bus daar morgen niet heen dus ik heb mijn route even aan moeten passen. Na Kaikoura ga ik door naar Christchurch en dan Lake Tekapo om dan vervolgens weer terug te gaan naar Queenstown.

Xx

Reacties

Reacties

Chantal

Leuk hoor! Heb je er ook weer foto's van gemaakt en op de site geplaatst?

mama

Zozo! Flink aan de wandel. Je kan zo een 4 daagse doen. En met dat klimmen erbij best nog lastig denk ik. Spannende rit gehad in de taxi, klinkt leuk allemaal. Nog lekker even van genieten.
Knuffel van mij xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active