Melbourne & The Great Ocean Road

Hee

Na bijna 2 jaar in Queenstown was het tijd om weer op pad te gaan. Het was wel even emotioneel om in het vliegtuig te stappen en naar Melbourne te gaan, toch veel herineringen en vrienden gemaakt.

Bij aankomst was het meteen erg warm maar erg bewolkt, proberen om een een shuttle de stad in de krijgen, na ongeveer een uur wachten was er eindelijk een shuttle die mijn kant op ging. Meteen ingecheckt en even gerelaxed in bed met een boek. Omdat het tijdsverschil met Queenstown 2 uur is, was het voor mij al 10 uur ipv 8 uur. Dus ik viel redelijk snel in slaap. In de ochtend mijn tour voor de Great Ocean Road geconfirmed en even door de stad rond gelopen. Probereen dingen te zien die ik de eerste keer niet heb gezien, zoals de graffiti op de muren rondom de stad. Toch redelijk lang rond gelopen, ongeveer 7/8 uur.

De volgende dag moest ik er vroeg uit, om 6.40 moest ik bij het hostel zijn, maar het was niet het hostel waar ik verbleef dus ik moest even lopen. Nadat we iedereen hadden opgehaald gingen we richting de Twelve Apostles, het eerste stuk was een surfgebied, dus we hadden verschillende stops bij stranden, wat erg leuk was aangezien het strand in Queenstown niet een echt strand is. Later een wandeling door een rainforest gemaakt, wat niet heel erg bijzonder was vond ik. Op het eind van de dag kwamen we bij de Twelve Apostles aan, we hebben daar dan ook de zonsondergang gezien, wat erg mooi was maar ook erg koud. Laat aangekomen in het hostel, en de volgende dag weer vroeg op.

De volgende dag gingen we richting Grampians National Park, een van de eerste stops was bij een vulcaan, maar er was niet zo veel meer te zien van die vulcaan omdat er zo veel bomen etc er op zijn gegroeid. Was even goed wel erg mooi, daar hadden we lunch tussen de emu’s en een paar koalas die in de bomen zaten. In Grampians National Park gingen we naar McKenzie Falls een mooie waterfall tussen de bergen, en een paar wilde kangaroes gezien, maar er waren eigenlijk meer mensen om heen dan dat er kangaroes waren. We kwamen die avond gelukkig eerder aan in het hostel, dus het eten werd gemaakt en daarna een paar kaart spelletjes gespeeld met een aantal van de groep. Er waren niet veel mensen in de groep met wie ik het echt goed kon vinden, er waren 2 die me heel erg irriteerde, maar gelukkig hoefde ik niet veel tijd met ze door te brengen.

De laatste dag gingen we richting Adelaide, in de ochtend gingen we een wandeling maken in de Grampians, de lookout was heel erg mooi en heel erg hoog. De rest van de dag zaten we voornamelijk in de bus om toch nog op een redelijke tijd in Adelaide aan te komen. Rond 7 uur kwamen we dan in Adelaide aan, ingecheckt in me hostel en toen was het plan om met iedereen een drankje te doen ergens, maar helaas was alles dicht of ging het dicht om 10 uur, dus dat was niet zo’n succes.

Xx

Ik kan helaas de .GIF van de sunset niet uploaden dus plaatst ik de link maar hier:http://i.giphy.com/3o8dp6Np6URYgDeZDq.gif

Reacties

Reacties

Chantal

Klinkt goed hoor! Veel plezier de komende dagen :)

Kristel

Leuk weer een verhaal van jou :) Geniet nog van de dagen die jij in Australie bent

Mama

Hee hee, wat leuk een verhaal van jou. Mooie dingen gezien dus! Straks de foto's nog eens bekijken. Zag dat je er zelf ook op stond en Mindy :)
Veel plezier de komende reis en hopelijk gezellige reisgenoten.
Knuffel van mij, xxx

Mary

Wat leuk, eindelijk weer een verhaaltje van Valerie en kunnen we weer lezen van Down Under... :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active