Phuket

Hee,

Het vliegen naar Moskou ging redelijk goed/snel. Het boarden begon wel wat later, maar de vlucht zelf was goed. Het landen/overstappen in Moskou kon wel wat beter. Na het landen zag ik al dat we met een busje naar het vliegveld moesten, en ik had maar 1 uur en 15 min om over te stappen, dus begon het wel een beetje spannend te vinden. Duurde ook erg lang voordat we het vliegtuig uit konden, dus toen eenmaal aangekomen op het vliegveld snel opzoek naar de juiste gate om weer verder te gaan, die had ik gelukkig snel gevonden en was erg blij dat ik in het busje naar het vliegtuig stond. Blijkbaar was ik niet de enige met een korte overstap en kwamen er nog veel meer mensen aan, uiteindelijk ging ons busje weg maar er moesten toen nog meer mensen in. Dat duurde dus allemaal erg lang en we vertrokken hierdoor ook later. De vlucht zelf ging goed, had de 2 stoelen voor mijzelf waar ik ook op had gehoopt, was een erg leeg vliegtuig en meerdere mensen gingen opzoek naar een andere plek met meer ruimte.

Na het landen in Phuket kwam ik er al snel achter dat mijn bagage niet was aangekomen, en van vele andere ook niet, was toch wat misgegaan bij de overstap denk ik. Toen wachten op de bus die me richting Phuket center zou brengen, dat duurde ook lang, en veel taxi Chauffeurs komen dan op je af om te proberen of je met hen mee wil, maar de prijzen daarvoor zijn een stuk duurder.

Uiteindelijk kwam de bus en ging ik weer op pad. Het mevrouwtje was erg aardig en zorgde er ook voor dat ik er bij de juiste stop er uit ging, helaas had ik haar richting aanwijzing niet helemaal begrepen en volgens mijn Maps was het hostel ook een stuk verder dan het is. Dus ik liep veels te ver en het is erg warm hier! Mensen hier kenden het hostel ook niet, dus ik begon mij al zorgen te maken, maar bij een hotel weer gevraagd waar ik heen moest, en zij zorgen dat ik weer de juiste kant op ging, toen ik water ging kopen voor de zekerheid nog maar gevraagd of ik de juiste kant op ging, en de eigenaar bracht me uiteindelijk naar het hostel op zijn scooter, dus dat was erg aardig. Dus had toen al wel veel meegemaakt en was er wel een beetje klaar mee. De dag een beetje doorgebracht in het hostel.

Gister een beetje rond gelopen door Phuket, maar was nog steeds best wel moe dus voornamelijk een beetje uitgerust in het hostel, gelukkig was mijn bagage wel aankomen in de ochtend.

Vandaag met de bus naar het strand Nai Harn geweest, was erg mooi. De busrit zelf was ook wel interessant, was niet een bus zoals je ze gewend bent en betalen doe je achteraf. Besloten om niet langer in Phuket te blijven, dus morgen vertrek ik naar Chumphon voor een paar dagen en dan verder naar Hua Hin waar ik waarschijnlijk wat langer ga blijven.

Xx

Reacties

Reacties

Mama

Dat was al een heel avontuur zo! Gelukkig met de overstap dat je toch niet de enige was.
En al wat beleeft in phuket ook!
Geniet er maar van en succes met je volgende deel van de reis,
Knuffel van die mama, xx

Chantal

Wat een spanning al zo! Spreken ze wel een beetje Engels? En dus ook handig dat je bagage er niet was, anders kon je niet met de scooter mee :p Veel plezier in Chumphon!

Mary

Veel plezier verder, hopelijk gaat het verder goed met de bagage... : )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active