Chumphon & Hua Hin

Hee,

De reis richting Chumphon ging goed, werd op gehaald door een scooter taxi, ging gelukkig goed met mij grote rugtas op mijn rug, vinden ze normaal hier. De meneer nam zelfs zijn telefoon nog op tijdens het rijden richting de bus terminal. Dat vond ik toch wel een beetje vreemd, gelukkig goed aangekomen. De busrit zelf duurde wel lang, maar deze bus was een stuk beter dan de locale bussen, goede stoel, airconditioning en zelfs WiFi! Reden wel door een aantal plekjes waarvan ik dacht waarom moeten mensen hier er uit, beetje afgelegen en veder niks te zien.

Aangekomen in Chumphon was het al laat en gelukkig het hostel goed gevonden. De volgende dag wilde ik een beetje rond lopen, maar het was daar echt veels te warm voor, dus besloot dat maar later op de dag te doen. Had op dat moment een Duits kamergenootje die er maar voor 1 nachtje was, dus daar mee gepraat en uiteindelijk gingen we samen s’avonds ergens wat eten. In de ochtend was ze al vroeg weg dus toen moest ik mijzelf maar weer vermaken, het hostel leek heel erg leeg, dus kon niet echt met iemand anders wat doen.

Ik had gepland om 6 nachten te verblijven in Hua Hin, omdat het aan het strand ligt en dat leek mij wel heel erg leuk. Alleen toen we met het busje bijna bij Hua Hin waren, was het heel erg aan het regenen, en op sommige plekken zo erg dat het water ook niet goed weg kon en het water zo’n beetje tot je knieën stond. Gelukkig waren we er nog niet en viel het uiteindelijk mee toen we bij mijn hostel aankwamen, er was nog steeds veel water op de weg, maar niet zo hoog gelukkig, en toen het stopte met regenen was het water ook snel weg.

Hierdoor maakte ik mij wel een beetje zorgen over de komende dagen die ik hier zou gaan verblijven, het is natuurlijk minder leuk om naar het strand te gaan als het aldoor regent. Ik schrok dus ook erg toen ik de volgende dag naar het strand wilde, waar ik dacht dat het strand was, was alleen maar heel veel water, dus ik dacht dat het strand weggespoeld was. Toen later iets verder gelopen en toen het echte strand gevonden, en gelukkig viel het in de ochtend mee met de regen, dus ging ik in de ochtend naar het strand en in de middag hoopte ik dat het meeviel zodat ik een beetje kon rondlopen.

Helaas is dit hostel ook erg leeg en heb ik een hele kamer voor mijzelf, nu vind ik alleen zijn niet heel erg, maar het is toch ook leuk om de optie te hebben om met iemand te praten. Het is natuurlijk wel regenseizoen en veel mensen zullen om deze reden nu niet deze kant op komen. Dus hopelijk komt het in de volgende plaatsen goed. De volgende stop word Kanchanaburi, Chiang Mai en Chiang Rai.

Xx

Reacties

Reacties

Mama

Haha, klinkt wel grappig, water tot aan je knieën. En apart dat het zo snel weer weg is! Gelukkig toch het strand gevonden.
Hopelijk kom je straks meer mensen tegen in de hostels.
Veel plezier en een knuffel van ons xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active