Kanchanaburi, Chiang Rai, Pai & Chiang Mai

Hee,

Het hostel in Kanchanaburi was gelukkig een stuk drukker dan de vorige hostels, genoeg mensen in mijn kamer om even een praatje mee te maken. Ook is er meer te zien/doen in Kanchanaburi.

Zo ben ik naar the Art Gallery and War Museum geweest, wat best wel interessant was en dat museum was vlak bij de Death Railway Bridge/The Bridge over River Kwai. Er is ook een begraafplaats voor mensen die zijn komen te overlijden bij het maken van de brug, wat wel indrukwekkend was, best wel veel Nederlanders zijn er omgekomen. Ook heb ik de dag doorgebracht in Erawan National Park waar je de watervallen kon bekijken. Er waren 7 ‘lagen’ van watervallen en hoe hoger je kwam hoe lastiger het werd. Helaas was het water niet heel schoon vanwege de regen en mochten wij hierdoor ook niet zwemmen. Heb de top niet bereikt, ik was bij waterval 6 afgehaakt omdat er geen duidelijk pad was. Ik liep met een Spaans mevrouwtje en zij ging nog wel iets verder maar gaf ook op omdat je niet meer kon zien waar je ongeveer heen moest.

Toen ging ik verder richting Chiang Rai, daar heb je de White Temple, Black House Temple, Blue Temple en de Giant Buddha. Via het hostel kon je een fiets of scooter huren, en aangezien ik niet op de scooter durf te rijden besloot ik de fiets voor een dag te huren, ook omdat met een taxi alles te bekijken best wel duur was. Het was zo’n 12km vanaf het hostel richting het zuiden om naar de White Temple te gaan, begon vroeg zodat ik niet in de volle zon hoefde te fietsen. Gelukkig was het de moeite waard, zeer indrukwekkend gebouw. Bij het hostel hadden ze aangegeven dat de Black House Temple op de fiets niet goed bereikbaar is, dus ik besloot die over te slaan, in de middag ging ik dus de Blue Temple en de Giant Buddha bekijken. Gelukkig was de weg naar de Blue Temple goed te doen, en deze was ook zeer indrukwekkend. Alleen de weg richting de Giant Buddha was iets minder, het laatste stuk was heel erg steil omhoog, dus ik besloot om dat maar niet te doen op mijn fietsie. Gelukkig was de Buddha zo groot dat ik die vanaf een afstandje ook wel kon zien.

Na Chiang Rai besloot ik om naar Pai te gaan, dit was oorspronkelijk niet het plan, maar Amelia zei dat ik daar toch wel heen moest gaan. Alleen zijn alle bezienswaardigheden best wel ver, gelukkig was het plaatsje zelf ook leuk genoeg om rond te lopen en besloot hier ook om een Thai Massage te nemen. Is wel even iets anders dan

een gewone massage, maar was wel fijn, alles is nu lekker gestretcht.Na Pai ging ik weer terug naar Chiang Mai, daar de laatste paar dagen doorgebracht, voornamelijk naar tempels en night markets geweest. Gelukkig waren de hostels de afgelopen week beter en drukker, dus was het ook gezelliger.

Vandaag is mijn laatste dag in Thailand, ging best wel snel, vanavond vlieg ik via Bangkok naar Hanoi.

Xx

Reacties

Reacties

Papa

Lekker bezig hoor! Veel plezier in Vietnam. :)

Mama

Hee, goed verhaal! Leuk dat je zo veel zie daar. En lekker even fietsen.
Succes met de volgende trip!
Knuffel van ons, xx

Kristel

Aha Thailand alweer voorbij. Leuk om je verhalen te lezen :) veel plezier in je volgende land

Mary

Veel plezier verder... : )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active