Hanoi & Halong Bay

Hee,

Eenmaal aangekomen in Hanoi was ik heel erg moe, het was vroeg en kon mijn kamer dus ook nog niet in. Ging een beetje uitrusten in de tv kamer waar ik aan de praat raakte met een Zwitsers meisje. Wij besloten uit eindelijk samen s’avonds Hanoi een beetje te verkennen en de volgende dag hadden we ook samen doorgebracht.

Zij ging veder naar Ninh Binh en ik ging een cruise door Halong Bay doen. De planning was om 2 nachten op de boot door te brengen, beetje kajakken, zwemmen en een beetje relaxen.

Na een uur kwamen we er achter dat niet iedereen het zelfde had geboekt. Hierdoor raakte de leider een beetje in de war, maar hij ging het uitzoeken en gaf later aan dat alles goed zou komen.

De eerste dag gingen we naar de Surprise Caves, was best wel mooi maar helaas waren er heel veel andere toeristen. Hierna gingen we kajakken en daarna bekeken we de zonsondergang. De groep was gelukkig heel erg gezellig.

De tweede dag konden de andere ergens zwemen en naar het hoogte punt lopen van de Ti Top eiland. Ik en een ander zouden met een andere boot gaan, alleen onze boot bleek kapot te zijn, dus bleven wij bij de andere. Uiteindelijk kregen wij de keus of we in de avond weer op een boot wilde slapen of dat wij naar een van de eilanden gingen zoals een paar andere ook gingen doen. Wij besloten om ook op Cat Ba eiland te overnachten in plaats van op de boot. Die dag gingen we langs een ‘vissersdorp’, konden we weer ergens kajakken en zwemmen in de zee, daarna door naar Monkey Island waar je ook weer kon zwemmen en je kon er ook aapjes zien. Hierna gingen we door naar Cat Ba eiland waar ik uiteindelijk niet veel gedaan heb omdat ik erg moe was.

De laatste dag stond er niet veel op de planning, alleen weer terug gaan naar Halong Bay waar we weer terug gingen naar Hanoi met de bus. Wel nog geleerd hoe je springrolls moet maken, maar dat was niet echt moeilijk, wel erg lekker gelukkig.

Nu ga ik verder naar Ninh Binh, dan door naar Phong Nha en Hue.

Xx

Reacties

Reacties

Mama

Hee,
Leuk dat je zoveel doe daar. Ziet er ook mooi uit. Lekker genieten, later weer serieus doen :P
Knuffel van ons, xx

Mary

Hmm, kan eindelijk je verhalen lezen... : )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active