Ninh Binh, Phong Nha & Hue

Hee,

In Ninh Binh is er best wel wat te doen. Maar omdat alles best wel ver is moet je een scooter of fiets huren. Ik besloot dus om weer een fiets te huren, het verkeer is hier gelukkig een stuk rustiger dan in Hanoi.

Eerst ging ik een boot tochtje doen in Trang An, dit duurde ongeveer 3 uur, we gingen langs tempels en door grotten. De grotten waren soms best wel eng omdat ze heel erg laag waren, maar gelukkig hadden ze wel lampen op gehangen dus was het niet super donker. Hierna wilde ik door fietsen naar een andere tempel, maar ik had best wel honger dus besloot eerst te eten, het duurde alleen best wel lang voordat het eten kwam, dus toen ik daar weg ging was het al best wel laat om verder te fietsen, en aangezien de fietsen hier geen verlichting hebben, besloot ik weer terug te gaan omdat ik voordat het donker werd weer terug wilde zijn.

Na Ninh Binh ging ik verder naar Phong Nha, hier kan je nog meer grotten bekijken. Heb dan ook weer een tour via een boot gedaan om door de Phong Nha grot te gaan, daarna liepen we door naar de Tien Son grot. Was weer erg indrukwekkend. De eerste persoon die door deze grotten heen is geweest moet wel erg dapper zijn geweest. Verder viel het weer in Phong Nha best wel tegen, veel regen en hierdoor was het niet zo leuk om in de middag rond te fietsen en ergens de zonsondergang te bekijken.

Aangekomen in Hue was het heel erg aan het regenen en volgens het hostel blijft het ook nog wel even regenen. Ondanks de regen wel op pad gegaan, via het hostel een scooter taxi geregeld en die bracht mij naar de plekken die je gezien moet hebben. Zoals tomb of Minh Mang en Khai Dinh King en Imperial Citadel. Zelf ging ik richting Chua Thien Mu Pagoda lopen, het was opgehouden met regenen en de zon scheen, dus het was best wel een warme wandeling, maar het was de moeite waard. Terwijl ik daar aan het rondlopen was vroeg een Vietnamees meisje die hier in Hue Engels studeert of zij mij mocht interviewen voor school, ik wilde haar best helpen, dus we hadden een kort gesprekje over wat ik aan het doen ben, haar Engels was nog niet heel erg goed dus het was wel een beetje lastig.

Morgen ga ik verder naar Hoi An waar ik van plan ben om langer te blijven, maar ligt ook een beetje aan het weer. Daarna verder naar Nha Trang en Ho Chi Minh City en dan zit mijn tijd in Vietnam er al weer op.

Xx

Reacties

Reacties

Papa

Lekker fietsen in de regen, het lijkt Nederland wel. Alleen hier geen regen en temperaturen boven de 20 graden.
Hopelijk klaart het weer wat op bij je.
Veel plezier nog in Vietnam.

Chantal

Leuk om te lezen allemaal! Je ziet zo veel bijzondere dingen zeg ?

Mama

Je bent goed op dreef met je reizen en verhalen :)
Dat wordt een mooi fotoboek straks! Lekker doorgaan zo, doen wij ook maar dan anders :P
Op naar het volgende avontuur.
Knuffel van ons, xx

Mary

En gewoon maar weer door met lezen, al veel gedaan zo... (Y)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active