Phnom Penh, Battambang & Siem Reap

Hee,

In Phnom Penh kan je veel zien over de Genocide die plaatsvonden in 1975. Eerst de gevangenis gezien en daarna door naar de killing fields. Erg heftig allemaal, zeker omdat ik er van te voren niets van af wist, en dan krijg je best wel veel informatie binnen.

Verder is er in Phnom Penh niet veel te doen, er is nog een paleis, maar die is erg duur om te bezoeken. Dus na Phnom Penh ging ik verder naar Battambang.

Ik wist niet echt wat er te doen was in Battambang, dus toen ik aankwam in het hostel vertelde zij mij over een tour die ik de volgende dag kon doen. Ik besloot dit te doen en het was er interessant/leuk. Verschillende locale snacks geprobeerd, nog meer te horen gekregen over de Genocide, we mochten mee met de bamboe trein en s’avonds bekeken we de zonsondergang bij een vleermuizen grot, de vleermuizen komen dan allemaal te voorschijn wanneer de zon onder is.

Na Battambang ging ik verder naar Siem Reap, Siem Reap staat bekend om Angkor Wat en de tempels rondom. De zonsopgang was erg mooi over Angkor Wat, wel vroeg opstaan, rond 3.30 en de zon komt op rond 5.30. De rest van de dag de andere tempels bezocht, was erg mooi, maar ze lijken best wel op elkaar. Verder wilde ik nog naar de watervallen in Phnom Kullen, maar die zijn best wel ver weg van Siem Reap en het is ook best wel duur om naar binnen te gaan, dus besloot dit niet te doen.

Dus de andere dagen een beetje bij het zwembad gelegen en s’avonds rond de avond markt gelopen. Morgen verder naar Malaysia, en dat is dan alweer het laatste land in Azië.

Xx

Reacties

Reacties

Mama

Meteen een beetje geschiedenis leren dus! Heel goed.
Knuffel van ons, xx

Chantal

Het gaat hard zeg Valerie! Maar leuk dat je zoveel ziet overal. Zal toch wel heel anders zijn dan hier :)

Xx

Mary

Je bent aardig aan het reizen en dan zie je dus veel, leuk hoor... : )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active