Panama City, Boquete, Bocas del Toro & Puerto Viejo

Hee,

Amelia was ook goed aangekomen in Panama City dus toen kon de reis beginnen. In Panama City zijn we naar Casco Viejo gelopen, dat is het oudere gedeelte van de stad, wat een stuk mooier was, veel meer oudere gebouwen en niet zo modern als het centrum. Ook zijn we naar een nationaal park geweest, maar omdat we vanaf daar naar het Panama Canal wilde gaan, en we hadden gehoord dat je daar rond 13.30 moest zijn, konden we niet heel lang rond lopen in het park.

Maar eenmaal aangekomen bij het Panama Canal hoorde we dat het rond 14.30 zou beginnen en later begon het pas rond 16.00, dus we waren heel erg lang aan het wachten. Gelukkig was er ook nog een museum en konden we een ‘film’ zien over het Panama Canal. Toen het uiteindelijk begon was het niet echt het wachten waard. Je ziet een paar boten voorbij komen en het water omhoog en omlaag gaan.

Na Panama City gingen we naar Boquete, dit is een kleiner plaatsje wat hoger in de Bergen, dus was het ook iets koeler. Hier kan je vulkaan Baru beklimmen, het is 13km naar de top en 13km weer naar beneden. De meeste beginnen deze wandeling rond middernacht zodat je de zonsopgang kan zien vanaf de top en ook beide oceanen. Dit besloten wij ook te doen, het was erg moeilijk, heel erg stijl maar ook heel erg koud. Maar gelukkig net voordat de zon opkwam de top bereikt. Verder was er in Boquete niet veel meer te doen, we verbleven nog in een kasteel wat wel leuk was.

Toen door naar Bocas del Toro, dit is een gebied met veel eilanden, wij hebben 4 bezocht maar verbleven er op 2. Je krijgt meer een vakantie gevoel van deze plek. Mooi weer, veel stranden om te bezoeken, wij hebben naar een strand gefietst, de golven waren best wel hoog hier dus dat vond ik niet zo heel leuk. Maar verder was het wel erg mooi. Op een ander eiland waar we niet verbleven konden we naar ‘wizard beach’ en ‘red frog beach’ lopen, dus dat leek ons wel een leuke wandeling. Uiteindelijk bleek deze wandeling niet zo relaxt als we gehoopt hadden. Naar het eerste strand moesten we door best veel modder lopen en was het erg glad en toen door naar het andere strand was er geen pad, dus liepen we erg om door de ‘jungle’, was niet echt de wandeling die we in gedachte hadden, maar het was wel een ervaring.

En toen was het alweer tijd om Panama te verlaten voor Costa Rica. Op dit moment zijn we in Puerto Viejo waar we een beetje gaan relaxen, morgen een lange busreis richting Tamarindo waar we zaterdag doorgaan naar het surfcamp waar wij voor 1 maand vrijwilligers werk gaan doen. Dus het zal dan wel weer even duren voordat jullie weer wat van mij horen.

Daar zitten we dan tot 15 januari en dan vlieg ik door naar Guatemala om daar dan nog 3 weken door te brengen, Amelia gaat naar Nicaragua.