Tamarindo

Hee,

Eenmaal aangekomen in Tamarindo verbleven we 1 nacht in een hostel voordat we verder gingen naar het surfkamp. Amelia had bedbugs gekregen in het vorige hostel dus die wilde eerst al haar kleren wassen en zorgen dat haar tas schoon was voordat we verder gingen.

Nadat allemaal geregeld was gingen we naar het kamp, we werden opgehaald en gingen de jungle in. De eerste indruk was wel goed, op dat moment was er niemand dus wisten we niet zo goed wat we moesten verwachten. Later toen iedereen terug kwam van het strand kregen we niet echt de beste indruk, ze leken allemaal erg jong en met weinig reiservaring, en dat ze alleen naar Costa Rica kwamen voor dit kamp. Dus de eerste paar dagen was best wel wennen, maar uiteindelijk maakte we wat vrienden en werd het een stuk beter.

In het kamp maakte ik de tenten schoon en Amelia zorge ervoor dat de openbare ruimtes er netjes uitzagen. Er was niet heel veel te doen rondom kamp en het strand was zo’n 30 min lopen, dat vonden we best wel vervelend, omdat we hadden verwacht dat het strand wat dichter bij was. Gelukkig ging er wel een shuttle elke dag om 10 uur naar het strand maar de shuttle terug ging om 6 uur, dus dat zijn lange dagen aan het strand. De meeste dagen gingen we later weg van het kamp of eerder weg van het strand en kregen we een lift van locale mensen.

In Tamarindo zelf was er ook niet veel meer te doen dan naar het strand gaan. Wij hebben 1 dag een surfboard gehuurd en geprobeerd te surfen, ging iets beter dan verwacht maar niet geweldig, Amelia deed het veel beter.

We hebben wel een excursie gedaan naar een rivier met een ‘waterval’ en een soort van ‘spa’, waar modder van de vulkanen over je geschilderd werd en daarna kon je in het water springen, het modder hoort goed voor je huid te zijn. Verder waren de excursies best wel duur dus hebben we e niet nog een gedaan.

Kerst was een groot feest met lekker eten en daarna een show met vuurdansers, ook hadden we secret Santa en ik kreeg een t-shirt en een gratis drankje van de bar. Tweede kerstdag was iets rustiger en kwam er een bekende locale gitarist. Oud en nieuw was ook een groot feest, met beter eten dan kerst. Geen vuurwerk, maar dat had ook wel lastig geweest in de jungle.

Amelia en ik hadden eerst gepland om hier een maand door te brengen, maar na de eerste paar dagen wisten we al dat we hier niet een maand konden doorbrengen omdat het best wel snel saai word. Dus Amelia haar vriend kon zijn verblijf inkorten en besloten we om toch wel naar Nicaragua te gaan. In de eerste instantie had ik bedacht dit niet te doen omdat het niet veilig leek, maar we zijn heel veel mensen tegen gekomen die wel zijn gegaan en die ons vertelde dat het op dit moment erg veilig is omdat er geen protesten meer zijn. Toen wij ons plan met andere hadden gedeeld leek het hun ook leuk om te gaan. Uiteindelijk ging ik met 9 andere zonder Amelia naar Nicaragua omdat haar vriend tot zondag had geboekt en er een grote groep eerder weg wilde besloot ik met hun te gaan.

Xx

Mama

Hee, lek verhaal weer. Heel veel vakantie gehad zo. Als je dat in verhouding zet, ben je al voor heel wat jaren klaar :P.
Geniet er lekker van.
Knuffel van ons thuis xx