Lake Atitlan, Lanquin, Flores & Antigua

Hee,

Nadat waren aangekomen in Guatemala City namen we de taxi naar Antigua, hier verbleven we niet zo lang omdat we hier ook weer eindigen, dus we gingen snel door naar Lake Atitlan.

We begonnen in Panajachel, het hostel was erg modern dus de eerste dag verbleven we voornamelijk daar, een beetje van de zon genieten en uitrusten. De volgende dag gingen we Panajachel verkennen, maar er was niet heel veel te zien, voornamelijk veel markten en het uitzicht was erg mooi.

Na Panajachel gingen we verder naar San Pedro waar we aan het water verbleven, in San Pedro was er ook niet heel veel meer te doen, dus een beetje rondgelopen en de volgende dag namen we een tuk tuk naar San Juan. Hier kregen we van onze tuk tuk bestuurder een korte tour, hij nam ons mee naar waar ze kleren maken, ze deden het hele proces zelf, van het katoen plukken, het kleuren en de kleding maken. Was best wel interessant. Hierna gingen we door naar een bijenfarm en een plek waar ze planten groeien voor medicijnen deze plekken waren niet heel erg interessant. Maar gelukkig gingen we ook naar een plek waar ze chocolade maken, en mochten we ook een beetje proeven, dat is natuurlijk altijd leuk.

We wilden ook nog de ‘Indian Nose’ beklimmen, maar we hoorden enge verhalen dat de locale mensen je kunnen bedreigen en je bestelen. Ook voelde Sandra zich niet helemaal lekker dus besloten we dat niet te doen.

Na Lake Atitlan gingen we verder naar Lanquin, waar we naar Semuc Champey gingen, dit was een heel erg mooie plek! Woorden kunnen niet beschrijven hoe mooi het was. Daar hadden we ongeveer een dag doorgebracht en toen gingen we alweer verder naar Flores omdat er verder in Lanquin niet zo veel te doen is.

In Flores kan je naar Tikal, waar de Mayan ruïnes zijn. Dit hebben we dan ook gedaan met een tourguide zodat je wat meer informatie kreeg. Was erg interessant en we hebben veel treden moeten beklimmen. Verder kan je nog naar Yaxha in Flores waar nog meer ruïnes zijn, maar dat hebben we niet gedaan, we gingen nog wel met de boot naar een strand wat erg mooi en rustgevend was. We hebben voornamelijk gerust in Flores en geprobeerd nog wat zon te pakken voordat we binnenkort weer naar huis gaan.

Na Flores zouden we eigenlijk verder gaan naar Livingston, maar het kost best wel wat geld en tijd om daar heen te gaan, dus besloten we dit niet te doen en terug te gaan naar Panajachel.

In Panajachel hadden we nog een paar dagen, ook voornamelijk bij het zwembad gelegen en toen was het weer tijd om terug te gaan naar Antigua, Sarah ging meteen door naar het vliegveld omdat zij alweer naar huis ging, Sandra bleef in Guatemala City bij vrienden omdat ze niet genoeg geld meer had om in een hostel te verblijven, en ik bleef in Antigua omdat Amelia ook hierheen zou komen.

Met Amelia nog een beetje rond gelopen door Antigua en samen de Superbowl gezien waar de patriots hadden gewonnen, dus dat was zeker leuk dat we dat samen konden zien. Helaas ging Amelia vandaag verder naar Xela om daar een week Spaans te leren, dus heb ik uiteindelijk niet de vulkaan beklommen die ik wilde doen, maar dat vind ik ook niet heel erg.

Nu nog een beetje zon pakken voordat ik morgen weer naar huis vlieg, tas is al gepakt, het voelt alleen nog een beetje raar dat ik morgen weer naar huis kom na 5 maanden reizen. Gelukkig heb ik het heel erg naar mijn zin gehad en leuke mensen ontmoet.

Xx

Chantal

Klinkt weer goed allemaal! En een goede reis voor nu en tot snel :)

Mary

Ja, en dan zit het er opeens weer op en ben je terug in Nederland… : )