Penang & Langkawi

Hee!

In Penang verbleef ik in Georgetown, waar best wel veel streetart te zien is. Ze hebben met de geschiedenis van Georgetown allemaal metalen ‘tekeningen’ gemaakt en aan de muren gehangen. Deze kan je allemaal volgen door de stad. Er is een ‘markt’ op water, maar dit was best wel teleurstellend je kon het water niet zien tijdens het lopen en het was ook niet ook echt op het water.

Besloot ook naar Penang Hill te gaan, ondanks dat een stel mij vertelde dat het niet de moeite waard is. Moest met een treintje naar boven, en het was heel erg toeristisch, veel kleine winkeltjes. Dus ik begon al snel naar beneden te lopen, was erg steil en veel aapjes, deze zien er schattig uit, maar dat zijn ze niet. Ik wilde na Penang Hill naar de botanical Gardens, maar ik was zo moe na het lopen dat ik besloot terug te gaan. De laatste dag nog een tempel bezocht en deze was erg mooi.

Toen verder naar Langkawi, een stel dat ik in Melaka had ontmoet raade mij aan om naar Barkat Chalet te gaan. Dit is op een ander eiland vlakbij Langkawi en er waren bijna geen andere toeristen, alleen maar locals, waar ik verbleef was aan het water. Je kon door de ‘jungle’ naar het strand lopen, maar dat was niet makkelijk en niet de moeite waard. Het zand in het water was erg zacht en er was veel troep op het strand. Gelukkig nam de dochter van de eigenaar ons mee naar een ‘waterval’, de waterval zelf was niet geweldig maar je kon er wel zwemmen, en het water was zo koud! Hierna gingen we door naar het strand op het andere eiland, waar je vanaf de pier het water in kan springen, dus gelukkig vonden we uiteindelijk een goed strand om te zwemmen.

Verder was het heel erg fijn dat er niet veel te doen was op het eiland, zo lekker om een beetje te relaxen en uit te rusten.

Hierna ging ik weer terug naar Langkawi omdat ik morgen weer terug vlieg naar Kuala Lumpur om de laatste paar dagen daar door te brengen.

Hier op Langkawi eiland naar de Seven wells Waterfalls geweest, waar je van de rotsen in het water kon glijden en het water was zo lekker koel!

Raar idee dat mijn tijd in Azië al weer bijna voorbij is. Het is zo snel gegaan! Maar ik heb erg veel zin in Midden Amerika en om Amelia weer te zien.

Xx

Reacties

Reacties

Mama

Dit gedeelte van je reis dus bijna afgelopen! Volgende week vlieg je over ons heen, moeten we even zwaaien.
Hopelijk wordt je tijd met Amelia net zo leuk als je het nu gehad heb.
Wij blijven thuis nog even bibberen :)
Knuffel van ons, xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active