Fraser Island

Hee,

Op zondag kwamen we in Hervey Bay aan, waar onze Fraser Island trip zou gaan beginnen. We mochten gratis in het hostel slapen, maar we hoorden dat er bedbugs waren, dus toen besloten we maar in de campervan te slapen, want we wilden niet nog een keer bedbugs. Toen rond 4 uur kregen we wat informatie over wat we mee moesten nemen en daarna gingen we eten kopen, samen met 6 andere hadden we genoeg eten gekocht voor de 3 dagen wat we daar waren.

Op maandag ging het dan beginnen, we moesten vroeg op om nog een briefing te krijgen, daarna gingen we met 3 auto's, 16 man en onze gids, naar de ferry om naar het eiland te gaan. Helaas was het niet zo heel mooi weer, het was erg mistig, maar toen waren we nog optimistisch en de zon zou wel doorbreken. Aangekomen op het eiland gingen we eerst naar een meer om daar te zwemmen en daarna door naar het rainforest, waar het toen ook echt begon te regenen... En dat duurde tot ongeveer 6 uur... En in de avond waren er ook dingo's, daar waren we heel erg bang voor, omdat als je ergens iets achter laat wat ze kunnen eten, dan gaan ze dat ook eten. Dus ze kunnen gewoon de tent in komen als ze iets ruiken... Gelukkig hadden we daar geen last van, ook al kwamen ze soms best wel dichtbij.

Op dinsdag gingen we naar Lake Wabby, dat was echt heel mooi! Eerst een lange wandeling door het bos om daarna uit te komen bij een zandheuvel en daarachter was het meer. Het begon toen ook te regenen, wat het eigenlijk nog bijzonderder maakte. Alleen had het daarna wel mogen stoppen met regenen. Op een gegeven moment hadden we een race tussen de 3 auto's, dat was erg grappig, want de auto met de gids ging richting de plek waar we gingen slapen, maar onze auto en de andere auto gingen iets te ver:P Dus toen moesten we weer omkeren, en toen waren we laatste... We moesten trouwens kamperen, dat was niet zo heel erg, alleen we sliepen op ‘matrassen' van nog geen 2cm dik en de wc was een of andere vage tent die we niet mochten gebruiken... Dat was best wel even teleurstellend, maar voor de rest was het allemaal best wel goed. De laatste dag gingen we naar Lake Mckenzie, dat was erg mooi, heel helder water en wit zand. Gelukkig hadden we toen af en toe een beetje zon(: En daarna gingen we alweer terug naar Hervey Bay, en onze Fraser trip was afgelopen.

Wat nog wel grappig was, ik had een van me teenslippers achtergelaten ergens op een parkeerplaats, dus ik moest nieuwe kopen. Maar ik vergat dat aldoor, en toen kwamen we aan bij de plek waar gingen parkeren, en toen zag ik ineens een paar teenslippers in de boom hangen, en die waren mijn maat! Dus ik heb nu mooie ‘nieuwe' gratis teenslippers!:D

Xx

Mama,

Leuk verhaal zo. Lekker wat dingen bekijken. Jammer van de regen. Maar aan de foto's te zien hebben jullie het toch wel leuk gehad. Geniet er maar lekker van!
xxx