Palomino, Tayrona park en Cartagena

Hee,

In Palomino is er niet heel veel te doen dan lekker naar het strand gaan en genieten van het mooie, erg warme weer. Stephany verbleef in een ander hostel iets verder uit de stad dus ik ging nog een dag naar haar toe omdat zij vlakbij de rivier zat en we konden dan via de rivier richting het strand waar het een stuk rustiger was dan het strand van Palomino zelf. De wandeling door de rivier was leuk en het strand was erg mooi aan het eind, de stroming was alleen erg sterk dus je kon niet echt zwemmen, maar een beetje in het water spelen was erg fijn omdat het erg warm was.

Een avond zat ik de zonsondergang te bekijken op het strand en kwam er ineens iemand op me af, bleek het een Italiaans meisje, Giorga, te zijn die we in Salento hadden leren kennen toen we naar Cocora Valley gingen. Dit was goede timing omdat zij op dezelfde dag richting Tayrona park zou gaan als ik, en zij had al een hut geregeld om daar te slapen met genoeg bedden dus ik kon die met haar delen. Dit was erg fijn omdat het regelen en uitzoeken van Tayrona park een beetje stressvol was, en op deze manier kon ik het gezellig met iemand anders doen.

De volgende dag gingen we op tijd op pad, we lieten onze grote tassen achter in Palomino omdat het anders te veel zou zijn om mee te nemen voor de wandeling die we zouden gaan doen, en zonder rugzak zweet je ook al enorm dus dat wilde we liever niet met onze grote tassen doen. Een uurtje met de bus kwamen we bij de ingang aan, we hadden gehoord dat je beter eerst een motortaxi kan nemen naar het verste punt dat ze kunnen gaan, want dan is je wandeling een stuk korter en alleen naar beneden in plaats van ook nog omhoog. Ondanks dat we vroeg waren begonnen was het al erg warm en het duurde niet lang voordat het zweet van ons af droop. Na ongeveer 2 uur wandelen kwamen we bij het strand aan, Playa Brava, daar stond een lekker windje en konden we even genieten van het mooie uitzicht. We waren erg blij dat we daar gingen overnachten omdat het erg rustig was en de plek waar we sliepen was erg mooi en er leek bijna niemand anders te zijn. Helaas kon je op dit strand ook niet echt zwemmen maar je kon wel ver genoeg het water in om lekker af te koelen.

Er was verder weinig te doen op het strand dan bij komen van de wandeling die we hadden gedaan, en omdat ik de volgende dag weer verder ging wilde ik op tijd naar bed om proberen genoeg slaap te krijgen. Giorgia bleef 2 nachten in Playa Brava maar die wilde de volgende dag nog wel even met mij mee naar het andere strand, dus nadat we hadden gegeten en even naar de sterren hadden gekeken gingen we op tijd naar bed. Helaas was het muggen net dat om mijn bed zat niet heel goed dus de muggen gingen flink tekeer op mijn benen en voeten dus dat was een beetje irritant tijdens het slapen omdat het flink begon te jeuken. Maar na een redelijk goede nacht gingen we na het ontbijt op pad naar het volgende strand.

We moesten weer door de jungle ongeveer 1,5 uur omhoog en dan 1 uur ongeveer naar beneden. De wandeling was weer erg mooi en het was iets minder zonnig dus dat hielp een beetje. Na een tijdje zagen we het strand dus dachten we dat we er wel bijna waren, maar we moeste nog een flink stuk omlaag dus het duurde wat langer dan verwacht, maar uiteindelijk het strand bereikt en daar even afgekoeld in het water, er zijn alleen maar 2 stranden in Tayrona park waar je kan zwemmen, dus op de meeste plekken kan je alleen maar een beetje afkoelen in de golven, en op de plekken waar je wel kan zwemmen is het ook super druk met ander mensen.

Nadat we waren aangekomen bij Playa del Cabo waren we erg blij dat wij eerst naar Playa Brava waren gegaan omdat het daar een stuk rustiger was, maar het is makkelijker om bij Playa del Cabo te komen via de hoofdingang dus hier komen ook veel meer Colombianen, en er zijn ook genoeg backpackers die niet van de andere ingang afweten en dus ook in Playa del Cabo overnachten. Hier kon je gelukkig wel even zwemmen dus dat hadden we dan ook even gedaan, en nadat we waren uitgerust van de wandeling die we hadden gedaan ging ik verder richting de andere stranden die je nog kon zien en Giorgia ging weer terug naar Playa Brava en wij zouden elkaar dan weer zien in Cartagena waar we Stephany ook weer gingen zien.

De rest van het park was ook erg mooi, veel gewandeld en was erg moe toen ik weer terug kwam in Palomino, even gedoucht en gegeten en toen eigenlijk meteen naar bed omdat ik de volgende dag op tijd op pad wilde richting Cartagena.

Om naar Cartagena te komen moest je eerst naar Santa Marta en dan door naar Cartagena, in de bus gaf ik aan dat ik naar de busstation moest zodat ik er op de juiste plek uit kon, en van daar zou ik dan een taxi nemen richting het busstation. Maar de taxichauffeur begon tegen mij te praten over een andere optie die sneller zou zijn, maar mijn Spaans is niet zo goed dus ik begreep het meeste niet. Uiteindelijk zette hij mij dus een stuk verder af dan de plek waar ik heen wilde en was de taxi en de bus een stuk duurder dan verwacht. Maar zo kwam ik wel sneller en wat meer in het gedeelte van Cartagena terecht waar ik moest zijn, omdat het normale busstation een stuk van het historisch centrum ligt.

Eenmaal in me hostel aangekomen en nadat ik had gedoucht ging ik met Stephany ergens wat eten, na een paar uur kwam Giorga er ook nog bij en hadden we nog gezellig een paar drankjes gedaan. De volgende dag gingen we ook nog even gezellig wat doen en toen was het tijd om afscheid te nemen omdat we op maandag allemaal een andere kant op gingen. Dit was wel even jammer omdat we een goede band met elkaar hadden gekregen in een korte periode.

Omdat er voor mij nog weinig was dat ik wilde doen, en ik voornamelijk aan het strand wilde liggen ging ik naar een ander hostel aan het strand om daar lekker bij te komen. Het strand was daar alleen niet geweldig en het water was erg warm, maar het was toch een fijne plek om uit te rusten.

Afgelopen weekend ging ik weer terug naar Cartagena zelf om nog wat meer van het historisch gedeelte te verkennen, nog een gratis wandeltour gedaan, geprobeerd om souvenirs te vinden maar niet echt leuke dingen gevonden dus ook niks gekocht.

En toen op maandag was het tijd om aan de reis richting LA te beginnen, eerst met een bus naar Bogota, deze duurde ongeveer 24 uur, gelukkig wel een beetje kunnen slapen en ik had genoeg beenruimte omdat er niemand voor mij zat. Maar toch erg blij dat het de laatste bus was en ik nu geen lange busritten meer hoef te doen. Aangekomen in Bogota na het eten meteen naar bed omdat ik vroeg op moest voor mijn vlucht naar Miami, daar had ik 1 nacht en mocht ik vandaag ook weer vroeg op voor mij vlucht naar LA.

Nu zit ik in het vliegveld te wachten tot ik het vliegtuig in mag, waarschijnlijk is dit het laatste verhaal voor de komende tijd dus ik hoop dat jullie er van genoten hebben:) Wanneer ik naar huis kom is nog steeds de vraag aangezien ik volgende week eerst nog even terug ga naar Canada en vanuit daar ga ik kijken wanneer ik dan richting huis ga.

Xx

Reacties

Reacties

Kristel

Geniet er nog van. We merken wel wat je plannen uiteindelijk worden :)

Mary

Ja, zo gaat het opeens snel en je richting huis begint te denken.

Weer veel meegemaakt zo.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active