San Pedro de Atacama en Arica

Hee,

De reis van Salta naar San Pedro de Atacama verliep niet heel soepel. De reis richting de grens ging redelijk goed maar om de grens over te gaan duurde het erg lang bij de paspoort controle. Het punt om Argentinië uit te gaan en Chili binnen te komen was in hetzelfde gebouw, dus we moesten eerst in de rij staan om Argentinië uit te gaan, dat ging redelijk snel, maar het duurde erg lang om Chili binnen te komen. Volgens mij heb ik zo’n 3 uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was en weer verder kon, maar omdat je met een bus bent moet wel iedereen zo ver zijn om verder te gaan. Helaas was er 1 man die een beetje wat problemen veroorzaakte bij de grens dus die werd blijkbaar apart genomen en op hem hebben we nog 1 uur moeten wachten voordat hij ook de bus weer in kwam en we verder konden. Gelukkig ging het daarna weer prima maar we kwamen wel zo’n 3 uur later aan dan gepland.

San Pedro de Atacama is in de woestijn, dus dit was wel een leuke ervaring, leuk stadje en mooi uitzicht. Helaas zijn de tours die je daar kan doen wel allemaal aan de dure kant en verder dan tours is er niet heel veel te doen. Dus de eerste dag niet zo veel gedaan omdat ik erg moe was na de reis, gelukkig waren er een paar mensen in hetzelfde hostel waarmee ik de wijn tour heb gedaan in Mendoza, dus dat was gezellig om hun weer even te zien en te horen wat zij gedaan hadden.

De tweede dag een beetje rond het stadje rond gelopen en in de avond een sterrentour gedaan. We werden rond 8 uur in de avond opgehaald en we gingen naar een open plek buiten de ‘stad’ waar je de sterren heel goed kon zien. Dit was erg leuk en nog best wel wat geleerd en veel sterren gezien en ze maakte ook nog een leuke foto van mij met de sterren.

De laatste dag in San Pedro ging ik nog een tour doen, deze was een halve dag en dat wat voornamelijk in de auto zitten en mooie plekjes zien. We moesten wel wat omhoog om deze plekjes te zien en er stond veel wind en was dus ook best wel koud, dit maakte het iets minder leuk om buiten de auto te zijn maar het was even goed wel een leuke dag.

Toen was het alweer tijd om naar de laatste plek van Chili te gaan; Arica, dit ligt lekker aan het water dus hier besloot ik 5 nachten te blijven om even bij te komen en lekker te relaxen aan het strand. Verder was er ook niet veel wat ik daar wilde doen dus voornamelijk een paar dagen lekker aan het strand gelegen en in het hostel gezeten en een boek gelezen.

Het hostel was wel gezellig dus het was ook wel een fijne plek om wat langer te blijven, helaas was het water erg koud dus was het niet echt fijn om te gaan zwemmen. Maar even goed lekker bijgekomen om weer verder te gaan naar Peru.

Gelukkig gingen er meerdere mensen naar Peru op dezelfde dag als mij, want het was best wel lastig om uit te zoeken hoe je dan het beste de grens over kon omdat je niet een directe bus kon boeken. We hadden gehoord dat je met een trein de grens over kon en dan van daar verder met de bus naar de plek waar je heen wilt.

Helaas was het treinstation op zondag gesloten dus kon je geen kaartje kopen en was het de vraag of we het wilden riskeren om daar in de ochtend heen te gaan om te kijken of we alsnog een kaartje konden kopen, gelukkig was dit mogelijk en het was erg leuk om met de trein de grens over te gaan. Voordat we instapten moesten we ons paspoort laten zien om Chili uit te gaan en in Peru moesten we na het uitstappen onze paspoort weer laten zien om Peru in te gaan. Gelukkig ging dit een stuk sneller omdat er een stuk minder mensen waren, en in Peru zijn ze iets makkelijker om mensen binnen te laten. Daarna nog met de bus naar Arequipa waar ik nu ben, hier blijf ik een 4 nachten en dan door naar Cusco waar ik Machu Pichu, Sacred valley en Rainbow mountain ga doen.

Xx

Reacties

Reacties

Mary

Zo, vers van de pers en je reist weer heel wat af, leuk hoor.. : )

Kristel

Rainbow mountain, leuk hoor!! Ben benieuwd wat jij ervan vindt.

Kristel

En leuk om dat landkaart zo te bekijken, waar jij allemaal geweest bent :)

Die mama

Je reis wat af zo! Wij hadden een treinreizen naar London. Ging in Amsterdam is lekker soepel. Binnen 5 meter 2 keer een paspoort controle. Landje uit en UK in.
Veel plezier nog met je verdere plannen
Knuffel van die mama xx

Sabine

Hoi, ik heb een vraag ik zag dat je van San Pedro naar Arica bent gereisd. Hoe was dat? want het is best een behoorlijke afstand. Heb je dat met de trein of de bus gedaan?
Groetjes Sabine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active