Medellin en Minca

Hee,


Na aankomst in Medellin wist ik niet zo goed wat ik ervan moest vinden. De eerste dag een beetje rond gelopen door het buurtje waar mijn hostel was, El Poblado, dit vond ik niet een heel bijzonder buurt en kreeg niet een goed gevoel van Medellin. Ik had verwacht dat het een beetje hetzelfde zou zijn als Bogota en daar vond ik het een stuk gezelliger, maar waarschijnlijk was dat ook zo omdat ik daar in het historisch gedeelte zat.

In de middag ging ik naar Comuna 13 waar ik een gratis wandeltour ging doen. Dit was interessanter omdat je hier wat meer over de geschiedenis van Medellin hoorde en voornamelijk over de gangs die er waren/zijn. Veel graffiti gezien, tijdens de tour kregen we ook nog een optreden van een dansgroep en van een rapgroep die een rap maakte met woorden die wij aan ze gaven. Het horen van hoe het er vroeger aan toeging in Comuna 13 was erg heftig. Er zijn onzichtbare grenzen tussen de gangs en nog niet zo lang geleden werd je neergeschoten als je die grens over wilde gaan. Destijds was in een gang zijn de beste manier om geld te verdienen, en nadat ze een roltrap hadden geïnstalleerd in Comuna 13 om te zorgen dat iedereen makkelijk en snel naar beneden kon om hun producten te verkopen, kwamen er veel mensen uit heel Colombia op af om die roltrap te zien, dit bracht uiteindelijk ook meer toerisme van andere landen richting Medellin en hierdoor is het nu ook een stuk beter. Veel mensen hebben ingezien dat toerisme een veel betere manier is om geld te verdienen dan met illegale zaakjes. Hierdoor zie je dus veel rappers, dansers en mensen die hun kunst/sieraden willen verkopen.

Ik wilde nog een gratis wandeltour door El Poblado doen maar helaas waren er geen tours op een zondag dus die dag niet zo veel gedaan. Maandag ging ik nog naar Guatape, dit is een kleurrijk stadje en erg toeristisch, maar ik vond het daar wel een stuk leuker dan in Medellin, we gingen ook nog naar de rots van Guatape, dit is een enorme steen die een paar lokale mensen hadden beklommen en toen besloten nadat zij de top hadden bereikt, dat andere mensen ook van het uitzicht moeten kunnen genieten. Daarom hebben ze allemaal trappen naar boven gemaakt, in totaal zo’n 700 treden, zodat iedereen naar boven kon. Dit was nog wel even moeilijk maar gelukkig gehaald en het uitzicht was erg mooi, na de rots gingen we nog met een boot mee en gingen we nog langs het huis van Pablo Escobar dat helemaal is afgebrand, en nog lang het huis van een Colombiaanse voetballer waarvan ik de naam niet meer kan herinneren.

Na Medellin ging ik met de bus naar Santa Marta, het Nederlandse meisje, Stephany, had besloten om dezelfde bus te nemen dus dat was gezellig, zeker omdat de bus er uiteindelijk er een stuk langer over deed dan verwacht. In Santa Marta aangekomen moesten we uitzoeken hoe we naar Minca gingen, maar we waren erg moe en niemand wist iets van een bus af die die kant op ging dus besloten we met de taxi te gaan. Toen moesten we nog een klein stukje lopen naar het hostel en toen waren we gelukkig op tijd daar omdat het toen erg begon te regenen.

De eerste dag in Minca niet zo veel gedaan, voornamelijk uitgerust in het hostel. De tweede dag gingen we naar een waterval, dit was erg leuk en lekker gezwommen daar. Het hostel was alleen wel een beetje ver weg van alles, wat ook wel fijn was want hierdoor was het erg rustig, maar het duurde dan ook wel even voordat je in het stadje was en weer terug. Maar we hebben het voornamelijk rustig aangedaan en lekker uitgerust.

Helaas kon ik de tweede nacht niet in slaap vallen omdat ik het gevoel had dat ik erg vol zat, wat raar was want het was al even nadat we hadden avond gegeten en na het eten voelde ik me helemaal niet vol. Ik voelde me zo ongemakkelijk dat het ik ook het gevoel had dat ik moest overgeven, helaas was dit uiteindelijk ook het geval en was ik de rest van de nacht aldoor op en neer naar de wc. De volgende dag voelde ik me erg slecht dus bleven we nog een nacht in het hostel zodat ik een beetje bij kon komen. Het hostel was gelukkig wel erg behulpzaam en haalde dingen voor mij uit de stad om mij te helpen. Uiteindelijk bleef ik nog één nacht langer en ging Stephany er eerder vandoor omdat zij iets minder tijd heeft dan mij, voor mij was dit wel prima, zo kon ik nog een dag rustig bij komen en een beetje eten aangezien ik dat de vorige dag niet had gedaan.

Vandaag voelde ik me gelukkig weer ok, dus kon ik ook weer verder uit Minca, nu ben ik in Palomina waar ik van plan ben wat ‘langer’ te blijven, om te genieten van het strand en nog meer uit te rusten;) Aangezien het erg vermoeiend is om voor zo’n 4,5 maand constant te verplaatsen en ik nu aan het eind ben vind ik het ook wel prima om het wat rustiger aan te doen:)

Xx

Reacties

Reacties

Mama

Zomaar ziek daar in de verte! Vervelend hoor. Maar gelukkig snel weer op de been. En nog even bedenken wat je de laatste weken wil gaan doen.
Nog even genieten en dan heb je voor de komende 20 jaar genoeg vakantie gehad :)
Knuffel van die mama xx

Mary

Zo, je hebt weer lekker veel gereisd, gewandeld en zo..
Vervelend dat je ziek bent geworden, met een vol gevoel gaan slapen is idd niet fijn en dat bleek dus ook wel.

Succes nog verder en geniet er nog lekker van.. : )
En idd, straks hoef je geen vakantie meer te houden, want dat heb je allemaal al gehad.. : )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active