Whitsundays

Hee,

Na Hervey Bay gingen we naar Agnes Water/1770, dat is een van de eerste steden in Australië, als ik het goed begrepen heb, was niet heel bijzonder, gezien wat we moesten zien, en toen daarna doorgereden naar Rockhampton. Waar we volgens de manager van het hostel in Sydney de biefstuk moesten proberen. Dus dat gingen we dan ook maar even doen, was heel erg veel en we hebben alles opgegeten, daar was ik nogal verbaas over, aangezien mij dat anders nooit zou lukken:P En we gingen daar mooi naar een gratis dierentuin, was wel grappig, niet heel bijzonder.
De volgende dag hadden we een lange rit, 5,5 uur rijden naar Airlie Beach, om daar onze whitsundays trip te beginnen. Dat was heel erg leuk, we gingen op een boot, de british defender, een zeilboot wat ooit meedeed in races ofzo. Daar mee gingen we naar een aantal plekken van de great barrier reef, om daar de snorkelen, het leek me nogal eng om te gaan snorkelen, omdat je toch moet ademhalen onderwater, en ik had niet echt het idee dat mij dat zou gaan lukken, maar het lukte toch en het was best wel bijzonder om dat allemaal te zien, veel visjes en koraal gezien. Het is alleen niet iets dat je heel lang kan doen omdat het allemaal best wel op elkaar lijkt. En we zijn naar het whitheaven beach geweest, dat was echt heel mooi! Het water is zo helder en blauw, en dan het zand is zo wit.
Verder moesten we ook slapen op de boot, dat was wel een aparte ervaring, vooral een nacht werd ik wakker van de golven, want die kwamen met een enorme klap tegen de boot, en het begon toen ook te regenen wat het allemaal een beetje eng maakte. Maar ik viel gelukkig weer gewoon in slaap, en werd ook weer wakker:P Haha. Maar op de rit terug naar de haven waren de zeilen uit, en toen ging de boot helemaal op z’n kant, dat zag er best wel gaaf uit maar ook best wel eng, omdat je je goed vast moest houden om niet naar de andere kant te glijden.
Weer ook een aantal leuke mensen ontmoet, eentje ging nog met ons mee in de auto richting Townsville, omdat die nog niet haar bus had geboekt, en wij kregen er weer geld voor(: Dus dat is altijd leuk. In Townsville niet zo veel gedaan, we hebben de ferry gepakt naar Magnetic Island, waar we even hebben rondgelopen en uit eindelijk de zonsondergang gezien, was heel erg mooi. En in de avond gingen we nog trivia spelen bij het hostel waar degene verbleef die we mee hadden in de auto, we weten helaas niet of we gewonnen hebben, of hoe goed we het gedaan hadden, want we moesten de bus weer terug nemen naar de ferry, anders konden we niet meer terug naar Townsville waar onze auto stond en daar gingen we in slapen(:
Daarna doorgereden naar Mission beach waar we onze skydive hebben gedaan! We moesten om 7 uur verzamelen, maar na een uur wachten zeiden ze dat het nog wel langer zou duren, dus toen gingen we maar weer terug naar het hostel omdat Kimmie internet had gekocht voor 24 uur en ze wilde nog wat meer downloaden. Uiteindelijk om 11 uur gingen we dan met een busje naar de plek waar het zou gaan beginnen. We gingen het vliegtuig in en we waren er helemaal klaar voor, alleen het weer zat niet mee, dus we moesten weer landen. We dachten toen dat het niet meer door zou gaan, maar gelukkig kwam er een telefoontje dat het wel door kon gaan, dus we gingen weer de lucht in, ik moest als eerste en het was super eng toen de deur open ging om er uit te springen, maar het was heel erg mooi en bijzonder om te doen! Maar was wel weer blij om op de grond te staan(:

Xx

Mama.

Dit klinkt allemaal wel leuk. Mooi dingen gedaan die je thuis niet zomaar doe. Zo wordt het toch nog wat met je. Moet ik dus ook maar eens proberen, snorkelen. Lijkt mij ook eng maar jou viel het dus mee.