Kaikoura, Christchurch & Tekapo

Hee!

Zo, het zit er alweer op. Nog 1 nachtje slapen en ik ga weer terug naar Queenstown. Dit zal dan ook betekenen dat jullie niet meer zo veel verhalen krijgen. Dus ik hoop dat jullie erg genoten hebben van de afgelopen paar weken!

Dinsdag ging ik dus naar Kaikoura voor 1 nachtje. Kaikoura is wel een leuk plaatsje, maar erg klein. Er is ook wel veel te doen maar voor alles heb je een hele dag nodig, dus ik kon helaas niet zo veel doen. De dag erna ging ik naar Christchurch, ik kwam rond half 7 aan en toen moest ik nog naar mijn hostel. Dat was zo’n 25 minuten lopen, dus nadat ik eenmaal ingecheckt was en wat had gegeten had ik verder geen zin meer om iets te gaan doen, ook omdat ik wist dat ik de volgende dag weer vroeg op moest. Dus van Christchurch niet zo veel gezien, maar het leek meer op een grote stad waar ook niet zo heel veel bijzonders te doen is.

Gister aangekomen in Tekapo, ik was heel erg moe dus gister heb ik niet zo veel gedaan. Maar vandaag lekker veel rondgelopen. Er is een kerk hier wat je blijkbaar gezien moet hebben, dus dat leek mij wel leuk om even te gaan doen. Kerkje zelf was niet zo heel bijzonder, maar de plek waar de kerk staat is wel erg mooi. In de middag wilde ik naar de top van Berg John, en er zijn 2 routes die je kan nemen om daar te komen, één duurt 1 uur en de andere 2,5 uur, maar je kan ze ook allebei doen, de lange route om er te komen en de minder lange om weer terug te gaan. Dus dat besloot ik te gaan doen. Er stond heel erg veel wind dus het was best wel koud, en elke keer dat je denkt dat je er bijna bent is moet je nog een stukje verder. Dus ik ben niet helemaal naar de top gegaan, maar ik heb wel de lange route 2 keer gelopen. Op mijn weg terug naar het hostel begon het zelfs nog een beetje te sneeuwen, dus dat was aan de ene kant wel grappig maar aan de andere kant wel een beetje koud.

Xx

Reacties

Reacties

mama

En weer een mooie wandeling gedaan :). Dus je heb iig iets gezien van Nieuw Zeeland. Daar ging je toch ook voor heen. Nu nog even werken en kijken hoe je toekomst gaat worden. Succes met je keuzes maken.
Knuffel van mij xx

Nicole

Al dat wandelen is dus toch wel vermoeiend :p Was het leuk om zo op reis te gaan in je uppie? Veel succes met werk zoeken!

Kristel

Het was leuk om je verhalen te lezen. Zo zijn wij op de hoogte van wat jij doet in Nieuw Zeeland. Veel plezier de komende maanden in Nieuw Zeeland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active