Hoi An, Nha Trang, Da Lat & Ho Chi Minh

Hee,

Gelukkig was het in Hoi An ook nog mooi weer. Het hostel waar ik verbleef was erg gezellig, de eigenaar deed haar best om iedereen thuis te laten voelen. Aangezien je in Hoi An goedkoper kleding kan laten maken, doen veel Backpackers dat ook, de meeste gaan voor een pak of een jurk, maar omdat ik nog zo’n 3,5 maand op pad ben, leek mij dat niet heel handig. Dus ik besloot om een badpak te laten maken, aangezien het lastig is om een goeie badpak (voor iemand die lang is) in de winkels te vinden, leek mij dat wel een goed plan en ook omdat ik die nog wel veel kan gebruiken.

Na wat zoeken een winkel gevonden die wel een badpak kon maken, alles opgemeten en de volgende dag kon ik hem al ophalen en meteen uitgeprobeerd op het strand.

De eigenaar van het hostel nam ons ook een keer mee voor een ‘food tour’ waar we verschillende locale gerechten konden proeven. Was erg lekker en aan het eind waren we allemaal ook heel erg vol, ze had ook een dag besloten om een lunch voor ons te maken, allemaal lekkere en verschillende gerechten.

En je kan in Hoi An een kookles nemen, hier leer je dan verschillende Vietnamese recepten. Dit heb ik dan ook gedaan, was erg leuk en lekker! Aan het eind ook nog eetstokjes gekregen en een recepten boekje.

Na Hoi An ging ik verder naar Nha Trang, hier was niet zo veel te doen, er is een strand maar het is meer een strandvakantie voor de Russen, bleef hier dan ook maar 1 nacht en ging toen verder naar Da Lat.

In Da Lat is het een wat koeler dan in de rest van Vietnam, dus dat was best wel fijn. Het hostel had ook een eigen tour, je kon dan kiezen of je zelf de scooter wilde rijden of dat je achterop de motor ging. Ik koos voor het laatste, samen met 2 andere de tour gedaan. Verschillende dingen gezien, een koffie plantage waar ze ‘weasel’ koffie bonen hebben, de weasel eet dan de koffieboon en poept deze uit, ze maken die dan schoon en dan roosteren ze de koffie bonen, en blijkbaar is dat heel erg lekker. Een paar watervallen gezien en een zijdefabriek gezien. Dit was best wel interessant. Ze nemen dan de zijde worm, wachten tot hij in zijn cocoon gaat, dan gooien ze die in heet water en halen ze zo het zijde uit de cocoon. Dit moeten ze doen voordat de vlinder vrij komt.

Verder heb je hier in Da Lat een Maze bar en een Crazy House, beide plekken zijn gebouwd door dezelfde architect; Dang Viet Nga. De Maze bar is ook een doolhof en het was heel erg indrukwekkend, de Crazy House was ook een beetje een doolhof en ook erg knap gedaan.

Ho Chi Minh is niet heel bijzonder, het is een stad en het voelt niet meer als Vietnam. Heb de Mekong Delta tour gedaan, maar onze tour guide was niet heel goed, gaf niet veel informatie, maar toch wel leuk om te doen. De war museum was wel heel erg indrukwekkend, om iets meer te leren over de oorlog met de Amerikanen.

Vandaag ging ik verder naar Phnom Penh, goed aangekomen. De paspoort controle en het krijgen van het visum was erg apart. Hoe ze alles regelen hier lijkt heel erg ongeorganiseerd, maar het werkt voor hun. We moesten onze paspoorten af geven in de bus, de leider gaf alle paspoorten af bij de douane, daar duurde het lang voordat we onze paspoorten weer terug kregen omdat ze van alles door elkaar deden. 100m verder moesten we ze weer inleveren om ze later weer terug te krijgen met visum.

Nu beetje uitzoeken wat ik precies wil zien in Cambodja, heb niet het idee dat ik hier heel lang wil doorbrengen.

Xx

Reacties

Reacties

Kristel

Leuk om te lezen dat jij allemaal aan het doen bent :)

Mama

Heel verhaal weer!
Zo zou je bijna geen koffie meer lusten na zo'n verhaal.
Spannend om de paspoort af te geven. Gelukkig goed gegaan.
En nu maar wachten thuis tot je keer zo'n gerecht kom maken. Klinkt goed!
Ga zo door! En nog veel plezier
Knuffel van ons xx

Papa

Zo kom je nog eens wat te weten, leuk hoor.
Knuffel en verder veel plezier, xx

Chantal

Wat leuk om te lezen allemaal! Je tourt wat af :) Veel plezier weer verder! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active