Granada, Ometepe & San Juan del Sur

Hee,

Rond 9 uur kwam onze shuttle in het kamp om naar Granada te gaan, met z’n tienen en al onze rugtassen was het een krappe boel, maar gelukkig de grens goed bereikt. Nicaragua goed binnen gekomen en toen nog een klein stukje verder. Nadat we de grens over waren had je meteen al wel door dat we in een ander land waren.

Granada is erg kleurrijk en we kregen meer het gevoel dat we weer aan het reizen waren, oude gebouwen en kerken, meer locale mensen op straat. Er is niet veel meer te doen in Granada zelf, dus besloten we ook een dag naar Laguna de Apoyo te gaan, dit is een ‘meer’ in een volkaan, hier konden we kajakken en een beetje relaxen, later gingen we verder naar de top naar een markt waar je nog beter de vulkaan kan zien.

Na Granada gingen we verder naar Ometepe, we gingen met een ‘chickenbus’ naar de haven en toen met de ferry verder naar het eiland. Een chickenbus is een oude Amerikaanse schoolbus die ze gebruiken voor openbaar vervoer. In Ometepe hadden we een aantal motorbikes en quads voor 1 dag gehuurd waarmee het eiland konden verkennen. We besloten naar een waterval te gaan waar je ook een regenboog kon zien. De volgende dag ging het grootste gedeelte terug richting Costa Rica en bleef ik achter met Sarah en Sandra, met hun ga ik ook Guatemala reizen. Amelia en haar vriend kwamen uiteindelijk ook naar Ometepe, met hun gingen we naar Charco Verde en Ojo de Agua.

Toen gingen we alweer naar onze laatste stop in Nicaragua, San Juan del Sur. We waren van plan om daar nog een beetje van het strand te genieten, maar helaas was het heel erg windig. Verder was er niet heel veel te doen hier. Helaas even afscheid moeten nemen van Amelia, maar misschien komt ze nog naar Guatemala wanneer ik er ook nog ben.

Gister namen we de bus weer terug naar San Jose om vandaag naar Guatemala te vliegen. Nog 3 weken en dan kom ik alweer naar huis.

Xx

Papa

Hee, nog even volhouden hoor. ;)

Chantal

Je beleeft in ieder geval een hoop! Mooie ervaringen :)

Mama

Zo ben je een echte wereld reizigster! :)
Tot snel, xx

Mary