Reis naar Canada

Hee,

De reis naar Canada was een lange dag. Op Schiphol was het al erg druk en mijn vlucht was al vertraagd, dus gelukkig had ik genoeg tijd. Overal lange rijen en veel mensen die niet veel tijd hadden, hadden ze maar eerder op Schiphol moeten zijn ;)

We hadden moeten boarden om 12.15 en vliegen om 12.55 maar om 12.55 stond nog bijna iedereen te wachten om het vliegtuig in te mogen. Rond 13.30 zaten we allemaal in het vliegtuig maar konden we nog niet gaan omdat ze nog van alles aan het inladen waren. Uiteindelijk verlieten we het vliegveld om 14.15, 2 uur later dan gepland. De vlucht zelf ging prima, zat bij het raam en had wat meer ruimte omdat er een gat tussen mijn stoel en het raam was, dus dat was fijn :)

De vlucht duurde 7 uur ipv 8 uur, dus lande rond 15.15 (NL tijd 6 uur later), omdat we wat vertraging hadden mochten eerst alleen de mensen uit de vliegtuig die een overstap hadden, toen moest de rest nog even wachten en mochten wij uiteindelijk in 2 groepen van 50 ook het vliegtuig uit. Dit was omdat het erg druk was op het vliegveld en ze de hoeveelheid mensen niet aankonden. Eenmaal uit het vliegtuig heb ik denk ik nog 1,5 uur in de rij gestaan, eerst voor paspoort controle en toen door naar immigratie om mijn werkvisum te krijgen, deze gelukkig ook echt gekregen dus dat was wel even een blij momentje :) Bleef het evengoed nog spannend want ik kon nog wel gekozen worden om me te laten testen maar dat was gelukkig ook niet het geval.

Ik had voor de zekerheid wel een hotel geboekt voor 14 nachten voor het geval ik wel had moeten testen en aantonen dat ik een quarantaine plan had, dus die aangepast zodra ik het vliegveld uit was. In de eerste instantie was mijn plan om de reservering naar 1 nacht aan te passen, maar omdat ik kapot was van de reis besloot ik om 2 nachten in het hotel te slapen. Rond 17.45 was ik ingecheckt en op me kamer. Lange dag dus en hierdoor heb ik de 1e officiële dag in Canada dan ook niet veel gedaan, ik besloot dat ik maar even ging genieten van het grote bed en de rust voordat het reizen echt ging beginnen.

Vandaag ging ik dan door naar Toronto stad, ik begreep van de receptie dat er ook een shuttle naar de stad ging, maar dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn volgens de shuttle meneer, die bracht mij dan ook weer naar het vliegveld waarvan ik een trein kon nemen richting de stad. Toen nog even met de metro en stukje lopen en ik was aangekomen bij het hostel. Meteen heel vriendelijk ontvangen en het is ook een fijn hostel.

Al een beetje rondgelopen door de stad en uitgezocht hoe ik de komende dagen ga doorbrengen. Ben er achter gekomen dat reizen met de bus niet ideaal is, alleen in Ontario en Quebec is het nog wel te doen, maar je kan geen bus naar het westen nemen, dus dit zal ik met de trein doen. Het plan was 6 maanden reizen en dan werk zoeken, maar omdat er dus niet veel mogelijkheden zijn qua transport zal het wel een kortere periode worden, en dat is waarschijnlijk wel beter ook omdat ik tegen die tijd wel weer aan het werk zal moeten ;)

vXx

Reacties

Reacties

Mama

Leuk, zo snel al een verhaal. Jammer dat ov niet is wat je gehoopt had. Plannen beetje aanpassen dus. Maar je heb tijd genoeg.
Geniet er maar van.
Knuffel van die mama.

Mary

Leuk om het hele reis-verhaal te lezen, groetjes.. ?‍♀️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active