Toronto en Niagara Falls

Hee,

De eerste week in Canada zit er al weer op. Merk dat het nog erg wennen is, in het eerste hostel zat ook een Nederlands meisje op een werkvisum en we konden het wel goed met elkaar vinden maar we waren allebei wel een beetje teleurgesteld met hoe het er allemaal uitziet. Bij Canada verwacht je veel natuur, maar er is nog heel weinig in bloei, en het ziet er allemaal een beetje dood uit, daardoor ziet alles er ook een beetje grauw uit en is het niet de beste eerste indruk. Het is me ook erg tegen gevallen hoe slecht je met de bus en/of trein kan reizen door Canada tijdens het plannen van mijn trip. Dit is in andere landen wel beter geregeld.

Maar het aan een ander land wennen hoort er bij, en ik wilde toch al niet in Toronto blijven dus het is ook niet erg dat het er mij niet heel erg beviel. Het Nederlandse meisje wilde daar wel eerst gaan werken en dan in de zomer op pad gaan, ze wil uiteindelijk ook aan de westkust gaan werken dus we komen elkaar nog wel een keer tegen denk ik.

Verder heb ik Toronto heel veel rond gelopen, maar de parken waar je heen gaat vallen dus een beetje tegen omdat het nog niet groen is, qua weer heb ik wel mazzel gehad, vaak scheen het zonnetje en was het ook niet koud. Ik had een food tour gekregen van BUNK voor in Toronto, maar helaas was het boeken hiervan nog niet mogelijk, alleen voor een datum in mei. Dus dit is nu omgezet naar een food tour in Montreal.

Om Toronto echt goed te verkennen moet je er denk ik wonen, dan krijg je betere indrukken over hoe de stad echt is. Maar ik vond de waterkant wel erg leuk, Kensington Markets was vlakbij het hostel en was ook gezellig, en de distillery district was ook leuk. Er is ook nog een eiland vlakbij Toronto, dus daar ben ik ook nog een dag heen gegaan, met het pondje duurde het ongeveer 15 min.

Daar was het erg uitgestorven, er was bijna niks open, maar de zon scheen en was wel leuk wandelen daar. Ik wilde daar ook wat eten maar helaas was er aan de kant waar ik op dat moment niks open, dus moest weer terug lopen naar het begin punt om daar wat te eten. Je kan wel zien dat het eiland echt een heel leuke plek zal zijn in de zomer. Maar ik vond het wel leuk dat het er nu zo rustig was, helaas kon ik niet eten waar ik wat wilde eten, had ik het iets beter moeten uitzoeken en lunch mee moeten nemen ;)

Ook nog een dag naar Niagara Falls gegaan, dit was eigenlijk het enige dat ik echt wilde zien aan deze kant van Canada, het duurt ongeveer 3 uur om daar te komen. Het was erg indrukwekkend en ik vond het wel leuk om te zien dat er nog steeds veel sneeuw lag, gelukkig lag de sneeuw alleen bij de watervallen en op het water en had je er zelf geen last van, het was zelfs een beetje warm. Helaas was er daar ook nog veel niet open, dit is allemaal omdat het nog geen hoogseizoen is, misschien heeft corona er ook nog wat mee te maken. Maar gelukkig kon in nog wel de Journey Behind The Falls doen, dan kan je een stukje achter de watervallen lopen wat erg indrukwekkend is en je kan ze nog van wat dichterbij bekijken. Dus dat was een succesvol uitje.

Vandaag ben ik met de trein naar Montreal gegaan, de treinreis was leuk en de tijd ging snel. De treinreis duurde 6 uur uiteindelijk. In Toronto mocht je niet zomaar al het perron op lopen, iedereen stond nog in de gang in een rij, net zoals je eigenlijk doet om een vliegtuig in te gaan. Iedereen zijn ticket werd gecontroleerd en er werd gecontroleerd of je gevaccineerd was. De trein was gelukkig rustig en had genoeg beenruimte en er zat niemand naast mij.

Nu zit ik in het hostel in Montreal te wachten tot ik mag inchecken en ga ik beetje kijken waar ik hierna naar toe ga. Waarschijnlijk richting Quebec en dan naar Ottawa, vanaf Ottawa wil ik dan naar Calgary vliegen om daar naar Banff National park te gaan.

Xx


Reacties

Reacties

Mary

Ah, je bent al weer lekker bezig.. en leuk om het hele verhaal te lezen.. : )

Mama

Haha lol. Een uitje en dan eerst 3 uur met de trein mee. Zijn wij het land bijna uit.
Goed verhaal weer! Lekker doorgaan zo.
Knuffel van die mama.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active