Montreal en Quebec City

Hee,

Montreal beviel me al een stuk beter dan Toronto, zeker het oude gedeelte, daar zien de gebouwen er mooier uit dan in Toronto zelf, dit komt ook doordat ze meer Europese invloeden hebben gehad. De eerste dag was het geen geweldig weer, ik heb toen een beetje door oud Montreal rond gelopen en geprobeerd een paar labcaches te doen, maar dit was niet altijd even makkelijk… Mocht de Notre Dam niet in omdat het een zondag was en er een dienst bezig was. Ik wilde in de middag/avond naar het uitkijk punt gaan om daar ook de zonsondergang te zien, maar helaas begon het keihard te regenen en was het super bewolkt dus dat was wat minder

De tweede dag was het gelukkig een stuk beter weer, toen naar de Botanical gardens gegaan, alleen is op een maandag ook van alles dicht in Montreal dus ik kon geen extra dingen bekijken dan de tuinen zelf. Je kon goed zien dat wanneer alles in bloei is het er erg mooi uit zou zien, maar helaas was dat nu nog niet het geval. Op sommige plekken was er geen water in de vijvers en waren ze nog bezig met dingen aan het opknappen, dit was natuurlijk wel jammer, maar het was even goed wel leuk om daar rond te lopen. Hier vlakbij was ook het olympische stadium, dit zag er best wel vervallen uit.

Het weer bleef gelukkig mooi dus ik ging ook de wandeling maken naar het uitkijk punt. Dit was wel een leuke wandeling en gelukkig was het uitzicht ook erg mooi! Ik ging er vanuit dat er een café bovenaan was waar ik dan even kon zitten en een boekje kon lezen maar dit was niet het geval. Ik dacht ook dat de zon eerder onder zou gaan en ik was er dus erg vroeg. Omdat er bovenaan dus niet heel veel te doen was heb ik er ook niet op zitten wachten, ik moest namelijk nog 4 uur wachten tot hij onder ging.

De laatste dag in Montreal had ik mijn food tour in de Mile end, dit was een cadeau van BUNK. Deze tour was erg leuk en lekker! Nog wat dingen geleerd over Montreal. De groep zelf was wel ok, ik was de enige die alleen was en verder waren er nog 2 stelletjes en 3 gezinnen. Maar gelukkig was het wel gezellig met 1 stel dat uit Zuid Afrika kwam, dus met hun kon ik een beetje kletsen. Na de food tour ging ik nog even terug naar de Notre Dam, omdat ik er toch wel even naar binnen wilde. Het koste alleen wel 15$ om naar binnen te mogen! Best veel geld maar toch maar even betaald en stiekem een kaarsje aangedaan. Het was erg mooi binnen maar je bent er ook wel snel klaar als je niet gelovig bent

Afgelopen woensdag met de trein naar Quebec City gegaan, wilde gister natuurlijk even verkennen maar het regende enorm! Dus dat was wel wat minder en maakt het ook niet zo leuk om rond te wandelen. Ben toen maar ergens binnen gaan zitten om me boek te lezen.

Vandaag was het prachtig weer en kon ik gelukkig wel op pad! Quebec City is kleiner dan Montreal maar het heeft wel meer karakter, veel meer verschillende gebouwen en huizen. Er lag ook nog best wel wat sneeuw overal, gelukkig niet heel erg in de weg! En ze hadden op de boulevard ook een helling gemaakt waar je in de winter met je slee vanaf kan, dat zag er wel grappig uit, helaas was het nu niet meer open dus kon ik niemand er vanaf zien glijden.

Het is ook meteen mijn laatste avond in hier en morgen ga ik met de trein naar Ottawa en op dinsdag vlieg in naar Calgary. Vanuit Calgary ga ik dan naar het Banff National park, daar een paar plekjes bezoeken en dan door naar Vancouver waar ik dan opzoek ga naar werk.

Het gaat allemaal wat sneller dan gepland maar ik vind dat op dit moment ook wel ok. Dan kan ik even wat langer op 1 plek blijven en wat vrienden proberen te maken. Hopelijk hebben deze vrienden auto’s waarmee we dan ook op pad kunnen ;)

Xx

Reacties

Reacties

Mary

Wow, je hebt daar al heel wat kilometers afgelegd en aardig wat gezien zo.. Goed bezig.. : )

Mama

je ben lekker bezig! Al veel gezien en labcaches gedaan. Zo kom je iig op mooie plekken.
Goed dat je goeie wandelschoenen heb aangeschaft. Zo zie je lekker veel.
Succes met je verdere missie en lekker van genieten.
Knuffel van die mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active