Ottawa en Calgary

Hee,

Na ongeveer 6 uur met de trein was ik aangekomen in Ottawa, toen klein stukje moeten lopen naar het hostel, eerste indruk van het hostel was niet heel geweldig. Ik wilde eigenlijk ook liever in de HI Ottawa Jail slapen, want dat is een oude gevangenis, maar die is gesloten tot december dit jaar. Maar het hostel viel gelukkig erg mee :)

In Ottawa is niet heel veel te doen, je kan daar het parlement bekijken, wat wel mooi was, zag er een beetje uit zoals de Big Ben in Londen. In die buurt een beetje rondgelopen, en in de middag ging ik nog naar een uitkijkpunt, was wel even een wandeling maar dat maakte het ook wel leuker. Tijdens de wandeling was je meer in de natuur dan in de stad en het uitzicht was ook niet verkeerd bij het uitkijkpunt. Op de terugweg nog langs de Rideau Falls gelopen maar die waren niet zo spectaculair als de Niagara Falls natuurlijk ;)

In de nacht van de dag dat ik naar Calgary ging was er een sneeuwstorm rondom Ottawa/Montreal/Toronto, dit maakte het dus wel even spannend of mijn vlucht wel gewoon door ging. Toen ik wakker werd ging alles nog zoals gepland dus ik ging met goede hoop richting het vliegveld. Maar toen ik daar aankwam werd al snel duidelijk dat mijn eerste vlucht vertraagd was, wat op dat moment nog niet een heel groot probleem was, ik zou alleen minder tijd hebben in Montreal. Het probleem was dat het vliegtuig waarmee wij moesten vliegen niet op tijd kon komen, dus op een gegeven moment werd het duidelijk dat als je een overstap had je een andere optie moest kiezen. Gelukkig was er nog een andere vlucht naar Montreal waarvan het vliegtuig er wel was, dit zou wel betekenen dat ik maar 30 min had voor de overstap, maar samen met een andere meneer gingen wij het gewoon proberen.

Het vliegtuig naar Montreal was erg klein en de vlucht ging ook erg snel. Gelukkig zat ik wat meer voorin zodat ik er snel uit kon en toen moest ik rennen naar het volgende vliegtuig. Gelukkig gehaald en had daar 2 stoelen voor mijzelf met een plekje bij het raam :) De hele vlucht bijna geen sneeuw gezien vanuit het vliegtuig totdat we bijna gingen landen. Calgary had vorige week een sneeuwstorm en op de dag zelf sneeuwde het ook nog. We konden gelukkig wel landen maar ze moesten wel sneeuwruimen zodat het vliegtuig naar de gate kon.

Gelukkig had mijn bagage de snelle overstap ook gehaald en de bus kwam snel om richting de trein te gaan en met de trein de stad in. In de stad lag ook nog best wel wat sneeuw maar gelukkig iets minder. Ik was er op dat moment wel even klaar mee, had niet zo veel sneeuw verwacht, de reis naar Calgary ging ook niet heel soepel en ik had ook al een lange tijd niet gegeten. Maar gelukkig na wat eten en ook lekker kunnen slapen voelde ik me in de ochtend al een stuk beter en het hielp ook dat de zon inmiddels scheen.

Er is niet heel veel te doen in Calgary, dus beetje rondgelopen en het had toch wel iets dat er nog best wel wat sneeuw overal. Ze hebben bovenin een winkelcentrum een park gemaakt, deze is binnen maar het wel leuk gedaan en goed bedacht ook. Zo kan je even goed nog naar een park waar de kinderen ook kunnen spelen als er sneeuw ligt.

In het hostel wat mensen leren kennen en er was iemand die naar een Speakeasy zou gaan die avond. Speakeasy komt van de tijd dat alcohol nog illegaal was maar mensen wel feestjes zouden geven waar alcohol geserveerd werd. Je moet er voor reserveren en dan krijg je een wachtwoord waarmee je dan naar binnen kan. Vaak heeft het een thema en ik denk dat er ook voornamelijk cocktails worden geserveerd. Dus dit was wel een leuke ervaring. Een paar mensen zeiden toen dat ze naar een ice hockey wedstrijd zouden gaan de volgende dag dus dat leek mij ook wel leuk en mocht ik met hun mee. De wedstrijd zelf was niet heel spannend, de Calgary Flames hebben wel gewonnen dus dat was leuk om mee te maken, het was soms een beetje lastig te volgen omdat de puck zo klein is. Maar het was gezellig en ik wilde toch een keer een wedstrijd kijken hier in Canada.

Vandaag ging ik naar Banff, in het vorige hostel een paar ‘vrienden’ gemaakt die hier nu ook zijn, dus met hun ga ik morgen waarschijnlijk een wandeling doen. We moeten het alleen even goed uitzoeken omdat er op sommige trails nog wat sneeuw en ijs kan liggen en dan kan je er niet makkelijk over lopen met je gewone wandelschoenen. Er was nog een stuk onderweg naar Banff waar er heel veel sneeuw was, dus werd al bang dat er in Banff zelf ook veel sneeuw zou liggen maar hier ligt nu niks en het word ook mooi weer blijkbaar dit weekend :)

Xx


Reacties

Reacties

Mama

Leuk zeg! Je maak heel wat mee.
Ja ijshockey volgen valt niet mee. Dat ze zien dat er een punt gemaakt wordt. Voor de tv is dat al lastig.
En flink vliegen dus. Misschien had je meer willen treinen. Maar zo'n vlucht als je nu gehad heb maakt het wel spannend.
Succes verder met je missie. Knuffel van die mama xx

Mary

Leuk hoor, je hebt zo al heel wat kilometers gemaakt en veel gedaan..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active