Banff en Lake Louise

Hee,

Het weer in Banff was inderdaad erg mooi voor het weekend. De eerste dag hebben we de tunnel mountain trail gedaan, was wel even moeilijk, zo omhoog lopen en op veel plekken lag nog sneeuw/ijs waardoor je wel voorzichtig moest lopen. Rustig aan gedaan en het uitzicht was erg mooi tijdens de wandeling. Je merkt wel dat het een stuk intensiever is zo’n wandeling want nadat we weer beneden waren was iedereen kapot en erg moe, die dag ook niet veel meer gedaan.

De volgende dag gingen we een moeilijkere trail doen, naar de top van Sulpher Mountain. Het begin was nogal stijl en het sneeuw was meer ijs dan gewoon sneeuw, dus we moesten voorzichtig zijn, er stonden 2 mensen een beetje vast want die hadden niet de juiste schoenen aan en konden niet verplaatsen zonder uit te glijden, gelukkig hadden wij daar iets minder last van. Op de rest van het pad lag nog steeds veel sneeuw maar gelukkig kon je er wel gewoon over wandelen. Op sommige punten was het wel even spannend, lag er een soort van heuvel van sneeuw op het pad en was het best wel krap, dus daar voorzichtig gedaan maar verder ging het wel makkelijk. Deze hoorde moeilijker te zijn dan die we op de eerste dag hadden gedaan, maar ik vond hem eigenlijk makkelijker. En het uitzicht was prachtig toen we boven kwamen, was toen ook wel erg trots op mijzelf dat ik het had gedaan, aangezien ik geen fan ben van de sneeuw en het toch wel een beetje eng vond om een heel pad door de sneeuw te lopen, waar als je wel uitglijd je de kans hebt om de berg af te rollen.

Boven kon je nog naar een hoger uitkijkpunt dus dat hebben we ook gedaan, en even wat te eten gekocht. Gelukkig was er ook een gondola waarmee je naar beneden kon, je moest hier eigenlijk voor betalen maar we hadden begrepen dat ze je ticket niet controleren, dus wij gingen het gewoon proberen en gelukkig hoefde we niet te betalen. Dat scheelde een hoop, anders hadden we het hele stuk weer naar beneden moeten lopen.

Beneden zijn er ook hot pools, hier wilden wij ook heen gaan, maar we hadden allemaal wat anders verwacht van de hot pools, het was gewoon een warm zwembad in plaats van een natuurlijke hot pool. Blijkbaar liggen die iets verder uit het stadje. Even goed wel gedaan en het was wel even lekker om in een warm bad te liggen.

De volgende dag ging ik in de middag naar Lake Louise, de andere zouden de dag erna komen. In Lake Louise wilde we ook een wandeling doen, maar helaas zijn er nu veel kansen op lawines, dus veel van de trails worden afgeraden om te doen, en er ligt overal veel sneeuw waardoor je op gewone wandelschoenen de trail niet kan doen. Er was wel een trail die we konden doen, die ging richting het meer, maar hier lag ook veel sneeuw, het pad was erg smal en als je er naast stapte dan ging je best wel diep het sneeuw in, dus na een stukje kwamen we bij de weg en besloten we de rest via de weg te lopen in plaats van het pad, omdat het een stuk lastiger werd. De weg was natuurlijk wel minder leuk maar we waren wel blij dat we daar voor gekozen hadden.

Toen we bij het meer aankwamen zagen we ook dat het meer nog helemaal bevroren was, dit wisten we al wel, maar je hoopt toch stiekem dat het niet zo is. Maar we konden er wel helemaal overheen lopen wat het ook wel weer leuk maakte :)

Verder was er vanwege het weer niet veel te doen in Lake Louise en de bus naar Jasper ging niet op de dag dat we wilden gaan, dus besloten de andere weer terug te gaan naar Banff om vanuit daar naar Jasper te gaan en ik bleef in Lake Louise. Vandaag gaat de reis weer verder, met de bus naar Jasper, waar ik tot volgende week woensdag ben, vanuit Jasper met de trein naar Vancouver, een reis van 23 uur en dan in Vancouver hopelijk wat werk vinden.