Jasper

Hee,

De busrit naar Jasper was erg mooi, de buschauffeur stopte ook nog op bepaalde plekken waar we dan even van het uitzicht konden genieten en vertelde dan wat over het gebied, dus dat was erg leuk.

Het weer in Jasper was een stuk beter, leek veel minder sneeuw in de buurt en volgens de receptie was er ook veel minder sneeuw op de trails maar er waren ook al beren gespot dus we moesten daar wel goed voor uit kijken.

De eerste dag zouden we met een ander stel met de auto naar Maligne Canyon gaan, maar we konden ze niet bereiken dus besloten we maar een andere wandeling te doen. Deze ging langs allemaal meren en ze waren allemaal even mooi, erg blauw en helder water, maar het water was ook enorm koud!

Voor de volgende dag hadden we iemand gevonden die ook maar Maligne Canyon ging dus konden we met hem mee, het was erg mooi maar hier was het water nog wel veel bevroren en lag er nog veel sneeuw/ijs dus dat maakte het toch iets minder leuk. Het pad was op sommige plekken ook heel erg modderig waardoor je bijna het idee had dat je je schoenen zou verliezen. Deze trail was niet heel lang dus we waren redelijk op tijd klaar dus hierna gingen we nog naar de Valley of the five lakes. Hier nog meer meren gezien, een paar nog wel bevroren maar ze waren wel heel erg mooi.

Veel gelopen de eerste 2 dagen dus ik nam even een dagje rust om wat rond te lopen door het stadje en een paar labcaches te doen, dit was wel even leuk omdat je dan toch meer van het stadje ziet dan je anders zou zien.

Maandag was het helaas niet heel erg mooi weer, dus ik besloot toen maar alvast een rekeningnummer te openen en begon een beetje te kijken naar waar ik kan gaan werken in Vancouver, alvast 1 hostel gemaild maar helaas nog geen reactie gehad.

Gister was het gelukkig wel weer mooi weer, toen nog een wandeling gedaan, de Front Point Loop, deze deed ik alleen omdat iedereen die ik eerder had leren kennen al ergens anders heen waren gegaan, was wel spannend omdat je toch wel bang bent dat je misschien een beer tegen komt. Deze gelukkig/helaas niet tegen gekomen. Dus ik ga kijken of ik vanuit Vancouver misschien een tour kan doen naar een plek waar je wel veel beren kan spotten, maar dan ben je ook met iemand die weet wat je moet doen dus dat zal wel een stuk fijner voelen.

De trein naar Vancouver zou 23 uur duren, duurde even voor we de trein in konden maar mocht gelukkig mijn eigen plekje uitzoeken en had genoeg ruimte. De reis was mooi maar wel erg lang, beetje kunnen slapen. Uiteindelijk rond 5.30 wakker geworden en toen bleek dat we al in Vancouver waren, dus we waren er eerder aangekomen dan gepland. Maar het leek er op dat we de trein nog niet uit mochten, rond 6 uur konden we de trein uit en nu gaat het avontuur in Vancouver beginnen:)