Vancouver en Victoria

Hee!


De eerste dag in Vancouver heb ik maar mijn social insurance number aangevraagd, dit is gelijk aan het burger service nummer. Van meerder mensen gehoord dat ze lang moesten wachten voordat ze aan de beurt waren, en aangezien ik op tijd wakker was en nog niet kon inchecken besloot ik dat ik daar wel even tijd voor had. Ik was er gelukkig op tijd en heb niet lang moeten wachten, kreeg het nummer ook meteen dus dat was fijn. Alles is nu dus geregeld dat ik ook echt kan werken.

Het regende veel dus het was niet heel leuk om rond te lopen en vond Vancouver op dat moment ook nog niet heel leuk, grote stad met veel hoge gebouwen en ik was ook erg moe. Gelukkig had ik besloten om een privé kamer te boeken dus toen ik eenmaal in kon checken had ik ook genoeg tijd om lekker bij te slapen. De tweede dag ging ik naar een ander hostel, deze was een stuk goedkoper en lag vlakbij het strand. Vond het daar meteen al een stuk leuker.

In de avond ging ik dan dus ook naar het strand om de zonsondergang te zien en dat was erg mooi. De volgende dag ging ik een beetje rond het plaatsje daar rond lopen, veel langs het strand gelopen het is een erg fijne plek en had wel het idee dat ik daar wel langer kon blijven, maar besloot toch dat ik eerst naar Vancouver Island wilde gaan om te kijken hoe het daar is voordat ik in Vancouver hard op zoek ging naar werk. Had nog 1 dag over en die dag ging ik weer terug naar de stad, rondom Stanley Park gelopen wat erg mooi was, gelukkig was het weer ook een stuk beter dus kon je lekker rondlopen.

Afgelopen maandag dus naar het eiland gegaan, die avond zelf niet veel gedaan, maar de dag erna veel rondgelopen. Lekker langs het water en door het stadje zelf, kreeg meteen een goed gevoel hier en besloot dus ook na te vragen bij het hostel of ze nog mensen nodig hebben, die zochten ze misschien nog dus ik kon mijn cv insturen. Kreeg meteen die dag nog een e-mail of ik woensdag langs kon komen voor een gesprek. Het gesprek ging erg goed en in de eerste instantie zou ik eerst dinsdag meedraaien maar ik kreeg vrijdag een telefoontje dat dat waarschijnlijk niet nodig is omdat ze erg onder de indruk waren van mijn cv en de ervaring die ik al heb. Vandaag heb ik 2 uurtjes ‘meegedraaid’, wat informatie moeten doorlezen over hoe ze dingen doen hier in het hostel en een half uurtje bij de receptie gestaan, iedereen lijkt heel erg vriendelijk en het systeem lijkt ook niet heel moeilijk. Later hoor ik wanneer ik echt begin met werken.

Dus dat is erg fijn, nu weet ik zeker dat ik werk heb kan ik ook opzoek gaan naar een kamer. Het is niet heel makkelijk maar hopelijk vind ik snel iets, heb een paar mensen op FB een berichtje gestuurd en hopelijk kan ik snel verhuizen zodat ik niet hoef te wonen waar ik werk :)

Voor de zomer blijf ik dus hier in Victoria met waarschijnlijk een vakantie in Augustus om naar Yukon en Alaska te gaan. Verder is het werk tot en met oktober en gaan we dan kijken hoe verder. Waarschijnlijk kan ik gewoon in het hostel blijven werken maar het kan ook zijn dat ik voor de winter nog ergens in een ski resort wil werken.


Xx

Reacties

Reacties

Mama

Al snel je eindbestemming bereikt. Maar al wel lekker vakantie gehouden en veel gezien.
Het werken zal wel lukken. Idd fijner om niet te slapen op je werkadres.
Succes en werk fijn. ?

Mary

Weer leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt.
Mooi dat je al werk heb gevonden, ervaring had je gelukkig al.
Alleen nog op zoek naar een leuke kamer dus. Succes.. ?‍♀️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active