Yukon

Hee,

Daar ben ik weer, na iets meer dan 3 maanden werken was het wel weer eens tijd voor een vakantie ;) 8 jaar geleden heb ik een vriend gemaakt in Nieuw Zeeland en hij is van Canada, 5 jaar geleden is hij naar Whitehorse verhuist en dat ligt in Yukon. Aangezien het mij wel leuk leek om hem op te zoeken ging ik daar heen voor mijn vakantie. Hij woont nu alleen in Haines Junction en dat ligt nog weer 1,5 uur verder van Whitehorse.

Mijn vlucht naar Whitehorse ging vanaf Vancouver omdat dat goedkoper was en met alle problemen met vliegen de afgelopen paar maanden wilde ik liever een directe vlucht dan dat ik nog moest overstappen en dan het risico lopen dat je je vlucht mist. Dus het begon al leuk, ik mocht weer met de boot terug naar Vancouver en dat is al een hele mooie reis. Ging gelukkig allemaal snel en was erg op tijd op het vliegveld, ik had heel veel zin in mijn vakantie ;)

De vlucht naar Whitehorse was wat vertraagt maar gelukkig ging hij nog wel, onderweg in de lucht nog het Noorder licht kunnen zien dus dat was wel bijzonder, helaas geen foto van kunnen maken want het was niet super duidelijk. Eenmaal aangekomen in Whitehorse stond mijn vriend en zijn vrouw al te wachten dus konden we meteen door, gelukkig was het niet raar en konden we gezellig praten in de rit naar huis.

In de ochtend gepland wat we die dag wilden doen, ik had niet veel opgezocht omdat ik er vanuit ging dat zij wel de mooiste plekjes wisten om mij te laten zien. De eerste dag gingen we naar St. Elias lake, dit was best wel een makkelijke wandeling, erg mooi en uiteindelijk bij het meer aangekomen, daar even lekker geluncht. Op de terug weg gingen we nog lang Kathleen Lake, wat ook erg mooi was. We waren allemaal best wel moe omdat we pas rond 2.30 in bed lagen aangezien mijn vlucht pas rond middennacht lande en de reis naar hun huis 1,5 uur ongeveer duurde. Dus na Kathleen lake gingen we weer terug naar hun huis om even te rusten en te eten.

De tweede dag gingen we naar Fish lake met wat vrienden van hun, deze wandeling was wel iets moeilijker, meer omhoog maar het uitzicht was weer erg mooi en het was gezellig om wat van hun vrienden te leren kennen, in de avond gingen we nog even gezellig uit eten en toen werd ik afgezet bij het hostel in Whitehorse, aangezien mijn vriend weer moest werken vanaf maandag was het logischer als ik in het hostel in Whitehorse zou slapen voor de rest van mijn tijd daar. Want het openbaar vervoer is hier niet geweldig en zij wonen een flinke rit van alles vandaan, ze moeten namelijk hun boodschappen in Whitehorse doen, dus ze proberen voor een flinke tijd in te kopen zodat ze niet heel vaak 1,5 uur moeten rijden om boodschappen te doen.

In Whitehorse heb ik de β€˜stad’ zelf verkent, maar er is weinig te doen in de stad zelf, gelukkig in het hostel aan de praat geraakt met iemand die de volgende dag Mountain Caribou wilde doen en ik mocht mee, dus dat wilde ik wel. Werd wel een beetje nerveus toen ik de wandeling even op ging zoeken en erachter kwam dat het 8km retour was en bijna 1000m omhoog ging, maar de hostel eigenaar had vertrouwen in mij en zei dat ik het kon. De wandeling was zeker een uitdaging, gelukkig was het uitzicht tijdens de wandeling erg mooi en kon je zien dat het de moeite waard was om de top te bereiken, maar elke keer als we dachten de top te zien was en nog een andere top erachter. Maar gelukkig de top bereikt en het was prachtig. De weg naar beneden was ook niet heel makkelijk, heel stijl omhoog en naar beneden dus goed opletten dat je niet te snel gaat en niet uitglijd.

Onderweg terug naar het hostel gingen we nog langs het dorp Carcross, Carcross dessert en Emerald lake, wat ook leuk was om te zien, het meer was erg mooi.

Die avond lag ik in bed en toen kwam de hostel eigenaar langs met een frans meisje die een auto ging huren om naar Skagway Alaska te gaan, en ze wist dat ik daar ook graag heen wilde dus stelde ze het meisje even aan mij voor en toen mocht ik met haar mee naar Alaska de volgende dag.

Xx

Reacties

Reacties

Mary

Leuk, weer heel wat afgewandeld zo..

Die Mama

Ah, zo ging dat dus met alaska. Mooi dat dat contact gelegd was dan. En je hoefde niet zelf te rijden ?
Lekker veel gezien alweer en lekker gewandeld. Ja vaak gaat dat met berg op. Steeds denk je dat je er bent.
En dan nu het serieuzewerk weer even.
Knuffel van mij, xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active