Alaska en Seattle

Hee,

In de ochtend was het nog even spannend of de reis naar Alaska ook echt door zou gaan omdat het soms nogal spannend is met de autoverhuur bedrijven, ze hebben namelijk weinig auto’s en ook als je er 1 hebt gereserveerd betekend dat nog niet dat je er ook echt 1 kan krijgen. Maar gelukkig had de hostel eigenaar nog even gebeld voordat we die kant op gingen om de auto op te halen en er was echt een auto beschikbaar voor ons.

Dus wij waren erg blij en we gingen die kant op om de auto op te halen. De reis naar Skagway was erg mooi, zo veel bergen en meren om je heen. Het verlaten van Canada was erg makkelijk maar je moest nog even een stukje rijden om Alaska in te komen, het was wel even spannend om daar langs de paspoortcontrole te gaan, ze kunnen nog weleens moeilijk doen in de Verenigde Staten, maar gelukkig waren ze in Alaska heel erg makkelijk en vriendelijk en mochten we redelijk snel doorrijden.

Skagway zelf was erg klein, is vooral populair voor cruiseboten om hier aan te komen, veel campers ook. Beetje een western vibe krijg je van de gebouwen. Beetje rondgewandeld lekker gegeten en een kleine wandeling gedaan in Skagway, de trein bekeken die we eigenlijk wilde nemen maar die rijd niet tot 2023, waarschijnlijk vanwege covid.

Skagway zou ik zelf niet perse aanraden om heen te gaan maar de rit zelf was wel erg mooi, we reden nog iets verder door om een ander gedeelte van het water te zien en dat was een erg mooie plek, van af die plek zag je de stad en de boten niet maar alleen maar water en bergen.

Op de weg terug zagen we een zwarte beer, hier was ik heel erg blij om, het was bijna mijn laatste dag in Yukon en ik had nog geen beer gezien, maar gelukkig toch nog 1 gespot, vanuit de auto en hij was erg dichtbij, maar gelukkig vond hij ons niet interessant en ging hij weer weg.

De laatste dag in Whitehorse kon ik niet heel veel doen, beetje rond gehangen tot het tijd was voor mijn vlucht, de vlucht naar Vancouver ging goed, mooie vlucht ook. In Vancouver 1 nacht geslapen zodat ik in de ochtend de bus naar Seattle kon nemen. Was nog wel even spannend want hoorde verhalen over een bus bedrijf die een beetje laks is en soms niet komt dus ik hoopte dat mijn bus wel op zou komen dagen. En gelukkig deed ie dat ook. De rit zelf was niet heel bijzonder, paspoort controle ging snel en we waren redelijk snel in Seattle.

Bij aankomst vond ik het meteen al niet heel erg leuk, grote stad en wist niet zo goed wat ik kon doen en mijn knie deed best wel pijn nog van die wandeling die ik een paar dagen eerder had gedaan. Maar rustig rondgelopen langs de waterkant, richting de space needle en een beetje dingen van Grey’s Anatomy proberen op te zoeken. Ik was erg moe dus die avond ging ik lekker op tijd naar bed. De tweede dag heb ik een water taxi naar west Seattle genomen om naar Alki beach te gaan, het weer was alleen niet heel mooi in Seattle dus het was niet heel leuk om naar het strand te gaan, maar je kon wel de skyline van Seattle zien dus dat was leuk.

Nog een beetje rond de Pike Place Market rond gelopen en de kauwgom muur gezien, dit was erg vies en snap niet hoe dit is ontstaan dat het een toeristische attractie is geworden. Veel mensen namen selfies en plakten nog meer kauwgom op de muur. Verder niet veel gedaan in Seattle, het rondlopen was niet heel makkelijk vanwege me knie en wilde het rustig aan doen.

De reis terug naar Victoria ging ook goed, was wel weer even spannend met de bus maar die kwam gelukkig gewoon opdagen en kwam op tijd aan in Port Angeles om daar de boot terug te nemen naar Victoria, die boot rit was ook erg leuk en het is weer fijn om in Victoria te zijn.

Nu wachten tot mama en Kristel op bezoek komen :)

Xx

Reacties

Reacties

Mary

Leuke plekjes gezien aldus in Seattle, grappig, ook waar ik geweest ben, behalve het ziekenhuis van Grey’s Anatomy heb ik gemist.

Die mama

En we zijn er maar een week! Veel te veel om te zien dus. Moeten we keuzes maken. Sowieso leuk eens te zien hoe je woon in den verre.
Knuffel van die mama.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active