Hawaii en California

Hee,

Het is weer een tijd geleden sinds ik wat geschreven heb. Na het bezoek van mama en Kristel werd het tijd om een beetje te gaan plannen voor mijn vertrek uit Canada. Het eerste wat op de planning stond was voor ongeveer een weekje naar Hawaii. Op 9 januari had ik mijn laatste werkdag bij Ocean Island en 10 januari ging ik voor ongeveer 10 dagen richting het eiland O’ahu.

Ik was nog best wel moe de eerste dag en een beetje rustig uitzoeken wat ik ging doen de eerste paar dagen en ging ik lekker naar het strand. Rondom Waikiki heb ik de Diamond Head beklommen, het was een flink stuk omhoog maar de het was redelijk makkelijk te doen, alleen wel een beetje warm. Het uitzicht bovenaan was erg mooi en zeker de moeite waard. Verder ging ik nog een dag naar Manoa Falls, dit had een beetje een jungle achtig gevoel en aan het eind van de wandeling kwam je uit bij een kleine waterval. Er was nog een trail die ik kon doen en dat was de Koko Crater trail, dit is een oude tram baan die richting de top leid, het was meer een trap op gaan dan een wandeling omhoog, dus het was best wel een uitdaging, zeker met de zon die volop schijnt, maar gelukkig had ik het gehaald en het uitzicht was erg mooi.

Op het eiland ging ik ook nog iets meer naar het noorden, om toch nog iets meer van het eiland te zien en Waikiki is best wel toeristisch. Daar verbleef ik in Pupukea voor een paar nachtjes, hier gaan veel surfers heen en de golven waren best wel hoog dat ik het niet echt durfde om het water in te gaan, maar een beetje pootjebaden en lekker op het strand liggen was ook erg lekker. Er was ook nog een surf competitie een van de dagen dat ik daar was en daar heb ik ook nog even naar gekeken. Het was niet heel makkelijk te zien omdat ze best wel ver in het water waren maar toch zeker wel indrukwekkend. Helaas hadden 2 surfers ook een ongeluk gehad in het water maar met hun gaat het inmiddels al weer beter geloof ik.

Ik ging daar ook nog naar Waimea Valley, dit is een botanical garden dus daar kon je lekker rond lopen. Maar waar iedereen voor heen gaat is de waterval, alleen willen ze dat je daar een reddingsvest aan doet om het water in te gaan, en je moest betalen voor een kluisje dus ik besloot het water niet in te gaan, omdat het best wel druk was en ik wilde me tas niet zo aan de kant laten. Maar het was even goed de moeite waard om daar heen te gaan.


Na Hawaii had ik nog 1,5 week in Victoria, hier rustig van iedereen afscheid genomen wat toch wel lastiger was dan ik oorspronkelijk had verwacht. Toch best wel veel mensen leren kennen en het erg leuk gehad daar, dus het voelde raar om weg te gaan, zeker omdat ik de enige ben die weg ging aangezien de meeste van Canada zijn en toch langer in Victoria kunnen blijven.


De eerste stop was San Francisco, hier had ik 1 volle dag, maar ik was best wel moe en ik had San Francisco al een keer eerder gezien dus niet heel veel gedaan, beetje rond gelopen en naar Fishermans Wharf geweest.

Hierna ging ik door naar Napa Valley om Carter op te zoeken, die ken ik van Nieuw Zeeland. In Napa Valley zijn veel wijngaarden dus we gingen lekker wijn proeven bij een paar wijngaarden en een leuke wandeling gedaan in een park vlakbij Napa. Het was erg gezellig om hem weer te zien, gelukkig niet raar of ongemakkelijk.

Daarna ging ik naar Santa Monica, dit was meer een stop omdat ik nog niet richting Amelia kon en ook niet langer kon blijven bij Carter. Hier een beetje rondom het strand gelopen en een paar keer de zonsondergang gezien wat altijd leuk is.

Toen was het tijd om richting Amelia te gaan in Irvine, dat was erg leuk om haar weer te zien. De eerste dag daar moest Amelia nog werken dus ging ik op een fiets van haar richting Newport Beach en een beetje rond gefietst. Flink veel gefietst die dag en Amelia en haar vriend waren erg onder de indruk. De zaterdag had Amelia gelukkig wel vrij en gingen we een wandeling doen in een park vlakbij, we zouden een waterval moeten zien maar het is zo droog in California dat er geen water was. Uiteindelijk was onze wandeling langer dan gepland maar dat maakte niet uit, we hadden veel om over te praten en het uitzicht en weer was niet verkeerd. De zondag was het tijd om de superbowl te kijken, helaas hadden de patriots het niet gehaald maar toch leek het me leuk om de superbowl te kijken in Amerika met andere Amerikanen. Ze hadden een bar uitgezocht om de wedstrijd te bekijken wat uiteindelijk wel leuk was maar ik had meer verwacht dat ze het bij iemand thuis zouden kijken.

En toen zat mijn tijd met Amelia er helaas alweer op, ging erg snel en was erg jammer om weer afscheid te moeten nemen. De laatste stop voor Mexico was San Diego, hier viel het weer een beetje tegen en heb ik niet veel gedaan. Gelukkig scheen de zon wel 1 dag en ging ik richting Balboa Park wat erg mooi was, het is niet echt een park met veel groen maar meer met oude gebouwen, museums en de dierentuin was daar.

In San Diego ook een beetje geprobeerd te plannen hoe ik richting Mexico ga en verder, omdat het toch wel een beetje afgeraden word om de grens over te steken met auto/bus ging ik toch maar kijken of ik richting Mexico kon vliegen. Alle berichten over veiligheid hadden me toch wel een beetje afgeschrikt en besloot ik om te beginnen in Cancun, dit omdat het toch meer een toeristisch gebied is en daardoor ook als veiliger gezien word. In hoop dat ik daar wat mensen leer kennen om verder mee te reizen, of om tips te horen waar heen te gaan en hoe te reizen.

Op dit moment zit ik al in Mexico maar daar komt later nog wel een verhaal van.

Xx

Reacties

Reacties

Mama

Goed verhaal. Veel gezien en gedaan. En nu keuzes maken in Mexico. Doe voorzichtig, we willen je graag weer terug zien ?
Knuffel van die mama xx

Mary

Wow, je hebt al weer van alles gedaan en Hawaï staat bekend om de hoge golven, ook net iets voor die mama..

Succes verder maar weer en hopelijk vind je snel weer een leuk stekkie en werk. Tot ooit.. : )

Kristel

Leuk om je verhaal weer te lezen. Hopelijk bevalt het daar in Mexico :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active