Cancun, Tulum en Bacalar

Hee,

Eenmaal aangekomen in Cancun was ik erg moe, lange reis achter te rug dus de eerste dag veel geslapen. De tweede dag lekker een beetje bij het zwembad gelegen, het strand bekeken en proberen te plannen wat ik nog meer ga doen/wil zien.

Vanuit Cancun kan je een trip naar Chichen Itza doen, dit dan ook via het hostel geboekt. Werd rond 7.30 opgehaald en toen gingen we eerst richting een cenote, degene waar wij heen gingen was in een grot en dat was erg mooi. Je kon er ook zwemmen dus dat ging ik wel even doen maar de meeste mensen van de tour deden dat niet. De groep was ook niet heel leuk, ik was de enige die alleen was.

Bij de cenote was ook een tequila huis waar je tequila kon proberen, maar het was nog vroeg dus niet veel geproefd, zo lekker is tequila nou ook weer niet, haha. Toen hadden we daar nog de lunch en gingen we verder naar Chichen Itza, hier vind je de mayan tempels. Het was erg interessant om bepaalde dingen te horen over de geschiedenis van de mayans. Maar helaas zijn veel van de boeken vernietigd en zijn er nog veel dingen onbekend. Een van de tempels hoort bij de 7 wereld wonderen, dit is omdat op 21 maart de zon zo staat dat het lijkt alsof er een slang over de tempel naar beneden gaat.

Na Cancun ging ik door richting Tulum, het hostel waar ik daar verbleef was een stuk gezelliger, daar ook een paar mensen leren kennen met wie ik een paar dagen heb doorgebracht. In Tulum hadden we fietsen geleend van het hostel en gingen we op de fiets naar de Tulum Ruïnes, deze liggen aan het water dus dat maakte het wel indrukwekkend. Veel militairen gezien rondom Tulum, wat het toch iets minder veilig laat lijken. Maar gelukkig is er niks gebeurd. In Tulum nog naar een cenote geweest dit in de stad zelf lag, deze was erg klein en erg populair bij de lokale kinderen dus dat was wel leuk om te zien.

De volgende stop was Bacalar, een Mexicaanse jongen in het hostel in Canada had deze plaats voor mij genoteerd om heen te gaan omdat het daar goedkoper zou zijn dan rondom Tulum en Cancun, ik vond dit niet echt het geval maar het was toch leuk om die kant op te gaan. Het ligt aan een lagoon die verschillende tinten blauw heeft en dus ook wel bekent staat als de lagoon of seven colors. We wilden toch wel even het lagoon op dus besloten we om kayaks te huren, maar het was erg zwaar en er stond veel wind dus we werden ook weer snel terug geblazen naar de kant. Maar het was wel de moeite waard, helaas was de batterij van mijn go pro leeg en konden we geen foto’s op het water maken.

In Bacalar was ook nog een cenote dus die heb ik ook nog even bezocht, deze was niet in een grot maar even goed toch een mooie plek. Voor de mayans hebben de cenote’s een speciale betekenis. Voor hun symboliseert het het leven en de dood omdat ze geloven dat de doorgang is naar een andere wereld. Zo werden er ook meisjes uitgekozen vlakbij de cenote in Chichen Itza om zich op te offeren en dat vonden de meisjes en hun ouders geen probleem omdat het hun dichter bij hun god bracht.

Verder ben ik ook lekker aan het relaxen en een beetje plannen hoe het allemaal verder gaat. Ik ben nu in Oaxaca waar ik nog een paar plekjes ga bezoeken en dan vlieg ik op 12 maart vanuit Mexico stad richting Santiago, van daar ga ik richting het zuiden van Chili om dan de grens over te steken richting Argentinië en dan weer via Argentinië omhoog en terug Chili in om verder te gaan richting Peru, Colombia en eventueel Ecuador.

Waarschijnlijk kom ik rond de zomer een keertje naar huis, ligt er een beetje aan hoe alles gaat lopen. De kans zit er in dat ik nog wel een tijdje ga proberen te werken op Bonaire omdat je als Nederlander daar 90 dagen mag werken zonder een speciaal visum aan te vragen, en dan kan ik meteen kijken of het er leuk genoeg is om er eventueel te blijven ;)

Xx

Reacties

Reacties

Geralt

Lekker bezig hoor.

Mary

Zo, je ziet zo weer aardig wat van de wereld, leuk hoor.. ?

Kristel

Leuk! Een reis vanuit het zuiden naar het noorden van Zuid Amerika.

Mama

Mooie dingen gezien hoor! En nog veel meer plannen. en zelfs wij komen in je plannen voor P)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active