Oaxaca City, Puerto Escondido en Mexico City

Hee,

In Oaxaca City heb ik de eerste dag een gratis wandeltour door de stad gedaan, deze tip had ik gekregen van een meisje die ik in Bacalar had ontmoet. Op deze manier verken je de stad, hoor je wat over de geschiedenis, krijg je tips over wat je kan doen en de kans is er om andere mensen te ontmoeten.

De tour was erg interessant, leuke plekjes gezien maar helaas zat er niemand in de groep waar ik het leuk genoeg mee had om de rest van de tijd mee door te brengen. Een paar kerken bezocht in de stad, een paar markten en lekker gegeten, verder was er niet heel veel te doen. De sfeer in de stad was wel erg leuk, veel kleurrijke gebouwen.

Daarna ging ik naar Puerto Escondido, dit ligt aan de westkust dus daar kon ik weer lekker naar het strand. De eerste dag probeerde ik op de fiets van het hostel en beetje rond te fietsen, maar de fiets was niet echt geweldig omdat de remmen niet goed werkte, dus het was een beetje gevaarlijk om de helling af te gaan, en om dan weer om hoog te komen was ook niet makkelijk. Dus veel gelopen met de fiets aan de hand. Maar wel alle strandjes bekeken. Gelukkig was dit hostel wat gezelliger en zaten er vaak mensen in de ‘woonkamer’ om gezellig mee te kletsen.

Ze zijn in Puerto Escondido goed bezig om de natuur te helpen, de schildpadden leggen hun eitjes op het strand, maar doordat dat geen veilige plek is voor de eitjes verzamelen zij ze en leggen zij de eitjes op een veilige plek neer, zodat de baby schildpadjes een betere kans hebben om te overleven. Wanneer ze uit de eitjes komen helpen zij hun ook weer om naar het water te gaan, en hier kan je bij helpen. Dit heb ik dus ook gedaan, in het begin leek mijn schildpad niet echt veel te doen, maar gelukkig liep hij uiteindelijk wel richting het water, en hopelijk overleeft hij alle gevaren in het water.

De volgende dag ging ik met een boot mee om dolfijnen te spotten in het water. We hadden een paar schildpadden gespot en een walvis, toen leek het er even op dat we meer op het water zaten voor de walvis dan voor de dolfijnen, maar gelukkig gingen we verder het water op en zagen we ook veel dolfijnen. Dit was wel erg bijzonder en ze waren ook heel dicht bij de boot. Later die dag nog even lekker op het strand gelegen en de zonsondergang gezien.

Toen was het tijd om door te gaan naar Mexico City, de laatste stop van Mexico. Ik had eigenlijk liever meer tijd in Puerto Escondido doorgebracht omdat ik nooit zo goed weet wat ik in een stad moet doen. Hier ook een gratis wandeltour gedaan maar deze was iets minder leuk dan die in Oaxaca city maar even goed interessant. Het hostel waar ik verbleef was wel op een goede locatie, vlakbij de kathedraal en het gebouw waar de president woont. Hier is ook een groot plein waar ze vaak protesten hebben, zo was er ook één op 8 maart vanwege internationale vrouwendag. Dit was erg indrukwekkend, we konden veel zien vanaf het dakterras van het hostel en zagen grote groepen voornamelijk gekleed in paars om te protesteren voor gelijke rechten voor vrouwen.

Ben één dag richting Chapultepec park geweest, leuk door het park gelopen en het kasteel bezocht dat daar was. Hier was een grote groep scholieren en een paar daar van kwamen naar mij toe en vroegen om een foto, dus ik dacht dat zij wilden dat ik een foto van hun ging maken, maar ze wilden een foto met mij en later gebeurde het nog een keer dat iemand met mij op de foto wilde, dus dat was wel grappig. Verder nog naar Xochimilco geweest, hier zijn veel kleurrijke boten waarmee je rond de grachten kan varen, maar heel veel water is er niet dus dat heb ik niet gedaan, maar wel leuk rond gelopen.

Morgen is de laatste dag en dan voordat ik richting Santiago vlieg ga ik nog een beetje door de stad lopen. Hopelijk is de vlucht een beetje comfortabel en kan ik een beetje slapen.

Xx

Reacties

Reacties

Mary

Wow, je hebt zo al weer heel wat afgereisd en gezien, leuk hoor..
Veel plezier verder nog. Groetjes.. ?‍♀️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active