Santiago, Valparaiso en Pucon

Hee,

Eenmaal aangekomen in Santiago was ik heel erg moe, maar gelukkig was het redelijk makkelijk om bij het hostel te komen en kon ik nog mee doen met het ontbijt dat bij het hostel inbegrepen zat. De eerste dag dus ook niet heel veel gedaan, in de avond even gezellig met andere gasten in het hostel gezeten en op tijd naar bed.

De volgende dag ging ik de San Christobal heuvel op, deze route was redelijk makkelijk en het uitzicht was erg mooi, je kon heel Santiago zien en de heuvels verderop. Er stond daar ook een groot beeld van ik denk San Christobal, een kerk en plekken om kaarsjes aan te steken. Helaas zag ik nergens een plek om een kaarsje te kopen dus geen een aangestoken. Later op de dag ging ik een gratis wandeltour doen door Santiago wat weer erg interessant was.

In Santiago ook nog de Saint Lucia park bezocht, dit was een mooi park met een oud kasteel er in en allemaal andere mooie gebouwen, dus dat was leuk om even door te lopen. Verder nog een museum bezocht in Santiago maar verder niet zo veel gedaan. Het hostel was gelukkig erg gezellig en ze hadden om de avond ook wel iets om de gasten bij elkaar te brengen.

Toen ging ik verder richting Valparaiso, dit is een leuk stadje, veel heuvels, gekleurde gebouwen en graffiti overal. Dus voornamelijk veel rond gelopen en genoten van het uitzicht aangezien het aan het water ligt.

En de laatste stop voor nu in Chili was Pucon, dit ligt in Patagonia in de Chileense kant. Hier had ik een week geboekt omdat het mij wel even lekker leek om ergens wat langer te blijven dan elke 3 dagen weer op pad te gaan. Het hostel had een hele goede locatie en lag aan het meer dus we hadden een geweldig uitzicht en een goede plek om elke avond de zonsondergang te zien.

Gelukkig was het hostel ook best sociaal dus ik ging de eerste dag een wandeling doen met een meisje uit het hostel, dit was richting een waterval, maar het grootste gedeelte van de wandeling was langs een weg en was niet heel erg bijzonder dus gelukkig kregen we op een gegeven moment een lift richting het begin van het pad naar de waterval. De waterval was erg mooi en mensen gingen er ook zwemmen maar dat leek ons maar veels te koud. We wilden nog via een andere route terug lopen maar het was niet helemaal duidelijk of dat ook mogelijk was en er stonden overal bordjes dat het privé land was, en we wilden niet in de problemen komen dus gingen we dezelfde weg weer terug.

Nog een wandeling in het nationaal park vlakbij gedaan dat rondom 4 meren ging, dat was wel een leuke wandeling. Alleen kwam ik op een gegeven moment een paar koeien tegen op me pad waar ik langs moest, de eerste 3 koeien die ik tegen kwam kon ik nog wel redelijk langs, en toen kwam ik er nog 1 tegen die aan de kant stond dus die was ook wel makkelijk maar daarna stond er 1 volop het pad en die wilde mijn kant op. Gelukkig draaide hij zich om en liep een stuk door en dook toen verder de bosjes in waardoor ik er snel langs kon. Stukje heel snel gelopen om zeker te zijn dat ze achter me waren want dat was toch wel even spannend.

Via het hostel kon je een kajak voor de dag huren dus dat heb ik ook nog gedaan, dat was erg leuk, best wel een stukje gevaren en lekker op een strand gelegen en een boek gelezen. Ik had erg mazzel met het weer in Pucon omdat het de week ervoor een stuk slechter was met veel bewolking en regen. Ik wilde eigenlijk nog wel weer terug met de kajak om de zonsondergang vanaf het water te zien, maar de kajak was heel erg zwaar dus dat toch maar niet gedaan.

Verder lekker bijgekomen in Pucon en genoten van het mooie uitzicht en weer. De reis richting Bariloche in Argentinië was een mooie rit, langs veel natuur, bergen en meren. Vanochtend voelde ik mij niet heel lekker, dus nog niet heel veel gedaan maar wel een beetje gepland wat ik de komende 2 dagen ga doen, en dan vlieg ik door naar Buenos Aires. Liever had ik het met de bus gedaan maar de bus was duurder en duurt ook een stuk langer dan vliegen, dus dan gaan we maar weer met het vliegtuig…

Xx

Reacties

Reacties

Geralt

Zo, je hebt weer een hoop gezien en flink wat afgelopen. Mooie omgeving daar, genieten toch!

Mama

Je gaat ineens als een malle alle landen af! :)
Wel weer lekker veel gezien en gedaan. Dat het daar zo gelovig is qua beelden die je gezien heb.
Knuffel van mij, xx

Mary

Zoo, hebt al weer heel wat afgereisd en veel gezien, leuk hoor.. : )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active