Bariloche en Buenos Aires

Hee,

Mijn eerste dag in Bariloche was geen succes omdat ik me niet goed voelde, dus veel geslapen en wat dingen geprobeerd te plannen voor de dagen in Bariloche en hoe ik daarna verder ging.

Gelukkig voelde ik mij de tweede dag iets beter en kon ik een van wandelingen doen die ik gepland had. Maar eerst in de ochtend ging ik opzoek naar een Sube kaart, die is hun ov kaart maar die zijn lastig te krijgen en kon er ook geen één vinden in Bariloche, dus dat maakte het wel iets lastiger voor de dingen die ik gepland had. Maar gelukkig kon ik het begin van de eerste wandeling ook per voet bereiken dus die kon ik wel gewoon doen. Het was best wel warm en een stukje omhoog dus en omdat ik nog niet helemaal beter was ging het niet heel vlot, maar eenmaal boven aangekomen was het uitzicht erg mooi! Dus zeker de moeite waard, gelukkig was de weg terug een stuk makkelijker.

Helaas werd het weer wel een stuk minder, veel wind en regen dus kon ik de wandeling die ik had gepland niet doen de volgende dag, dus maar een beetje rondom Bariloche rond gelopen. Ik had meer verwacht dat het dezelfde soort atmosfeer zou hebben als Pucon en Pucon vond ik erg leuk, maar Bariloche was een stuk groter en voelde minder gezellig aan. Veel mensen gaan naar Bariloche omdat dat hun begin punt is om verder Patagonia in de gaan, daar heb ik wel veel mooie verhalen over gehoord, dus wellicht is dat nog een keer de moeite om terug voor te gaan, al moet je daar toch wel wat beter voor trainen en de juiste spullen voor meer hebben.

Toen door naar Buenos Aires, ik wist niet zo goed wat ik van de stad moest verwachten omdat ik de meeste steden niet zo heel leuk vind, maar iedereen die ik gesproken had vond dat ik wel die kant op moest gaan omdat ze het een leuke stad vonden. Dus toch maar die kant op en ik vond het een stuk leuker dan verwacht, de gebouwen zijn mooi en het had een leuke sfeer.

Er is best wel veel te doen/zien in Buenos Aires dus ik heb niet alles gedaan, maar wel weer begonnen met een gratis wandeltour, dit was weer erg interessant en de tour guide was ook erg enthousiast en wist veel te vertellen.

Ben een dag naar Tigre geweest, hier heb ik een beetje rond gelopen en uiteindelijk nog met de boot een rondvaart gedaan. Je kan het een beetje vergelijken met Giethoorn, groot gedeelte van de huizen in Tigre zijn alleen met boot te bereiken en daar krijg je dan ook een tour langs, dit was erg leuk om te zien en sommige huizen zagen er erg mooi uit, geen verkeerde plek om te wonen. Het is alleen een beetje lastig qua boodschappen en andere dingen doen, je moet of zelf een boot hebben of wachten op een boot die als een bus werkt.

De laatste dag in Buenos Aires naar de buurt Palermo geweest, hier zijn veel parken dus die heb ik allemaal bezocht en dat was een flinke wandeling, verder daar nog een beetje rond gelopen omdat ik had gehoord dat er veel streetart is, dus dat wilde ik ook wel zien. Niet makkelijk te vinden als je geen internet hebt, maar gelukkig heb ik er wel wat van gevonden en er zaten wel een paar mooie dingen tussen.

Uiteindelijk best wel een leuke tijd gehad in Buenos Aires en ik ben blij dat ik die kant op ben gegaan. Nu ben ik in Mendoza en hierna ga ik door naar Salta, van daaruit ga ik terug richting Chile.

Xx

Reacties

Reacties

Mary

Leuk hoor.. : )

Mama

Ben je zo ver en kan je het vergelijken met giethoorn :)
Nog even lekker van genieten maar!
Knuffel van die mama xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active