Mendoza en Salta + omgeving

Hee,

Mendoza staat bekend om de wijngaarden en je kan op de fiets langs allemaal wijngaarden gaan om wijn te proeven. Gelukkig was het hostel waar ik verbleef erg sociaal dus had daar een paar mensen gevonden om de tour mee te doen, uiteindelijk waren wij met zijn achten. De fietsen waren niet comfortabel en was zeker niet makkelijk om op te fietsen, dus we begonnen met de wijngaard die het verste weg was. Hier kregen we de tip om een paar flessen wijn te kopen in plaats van een proeverij omdat je dan meer wijn krijgt voor minder geld, dus dat vonden wij wel slim en hebben we ook bij een wijngaard gedaan. Uiteindelijk hebben we er 3 bezocht en bij 2 wijn gedronken en toen nog door naar een olijfolie proeverij, hier kregen we wel wat meer uitleg over de olie en ook de wijn die we erbij kregen wat we niet hadden bij de andere plekken omdat we per fles kochten en geen proeverij, dus het was wel leuk om wat meer informatie te krijgen.

In Mendoza is ook één van de grootste parken van Zuid Amerika, dus daar ook nog even een beetje rondgelopen en lekker een boek gelezen, verder was ik best verkouden in Mendoza dus had niet veel zin om actieve dingen te doen, wat wel jammer was omdat er nog wel een wandeling was die ik had willen doen.

Verder besloot ik nog een tour te doen die je naar een Argentijnse boerderij brengt, hier krijg je een Argentijnse barbecue met lekkere wijn maar we gingen ook paardrijden terwijl de zon onderging. Ik vond het best wel spannend om paard te rijden omdat ik paarden best wel intimiderend vind, maar de paarden zijn goed getraind dus je hoeft weinig te doen. Alleen die van mij ging niet heel snel, wat ik niet heel erg vond, maar de begeleiders vonden dit niet zo leuk dus die zeiden steeds dat ik me paard een schop moest geven zodat ie sneller ging, maar daar luisterde het paard niet erg naar.

Toen was het alweer tijd om door te gaan naar de volgende plaats; Salta. Van meerdere mensen had ik gehoord dat het erg leuk is om daar een auto te huren en dan rondom Salta te rijden zodat je genoeg tijd hebt om alle mooie plekken te zien. Ik wil natuurlijk niet autorijden maar gelukkig iemand gevonden die het niet erg vond om alles te rijden, maar ze vond het wel fijn dat ik wel een rijbewijs had omdat ik dan eventueel wel kon rijden als het nodig was. We hadden namelijk nog 2 andere in de auto die helemaal niet konden autorijden. Achteraf gezien had ik liever aparte tours gedaan omdat het best wel veel was om 4 dagen constant met dezelfde 3 mensen te zijn, vooral omdat ik ze niet heel fijn gezelschap vond. Maar alles wat we gezien hebben was wel erg leuk/mooi.

In Salta zelf heb ik een wandeling gedaan naar de top van de San Bernardo berg, dit was wel een leuke wandeling met een mooi uitzicht en nog het park bezocht. Verder is er niet heel veel te doen in Salta zelf maar het is wel een leuk stadje.

De eerste dag van de roadtrip gingen we naar Cafayate, het plan was om onderweg veel te stoppen zodat we alle mooie plekken op de heen weg zouden zien, maar het duurde best wel even voordat we onderweg waren en hadden we daar geen tijd voor. In Cafayate zelf gingen we naar een wijngaard en daar een tour gedaan en lekker wijn geproefd en ook wat gegeten. Het was wel leuk om toch nog een tour te krijgen over een wijngaard omdat je dan toch nog wat dingen leert over het proces van wijn maken.

De tweede dag gingen we op tijd op pad omdat we best wel ver moesten rijden voor de volgende overnachting en we veel wilden stoppen bij de mooie plekken onderweg. Het is lastig uit te leggen hoe het er uitzag dus jullie moeten de foto’s maar bekijken ;) Het laatste gedeelte van de route richting San Salvador de Jujuy had veel bochten en was weinig ruimte op de weg, gelukkig rijden er weinig ander auto’s daar dus ging het wel goed en het uitzicht was erg mooi.

De derde dag gingen we richting Humahuaca om de 14 kleurige berg te zien. Toen we weg gingen was het weer niet erg mooi en reden we ook een stuk door de wolken omdat we best wel hoog waren. Maar gelukkig was het aan de ander kant van de berg waar we over moesten een stuk mooier en scheen de zon gewoon. De weg naar de berg zat ook vol bochten maar de weg zelf was niet van geweldige kwaliteit dus het was geen fijne autorit, maar gelukkig was het uitzicht bovenaan erg mooi en zaten we op een hoogte van 4350m, daar rustig rond gelopen en gelukkig werd ik er niet ziek van om zo hoog te zijn.

Onderweg naar onze volgende verblijfplaats in Maimara hebben we nog even gestopt in Uquia om daar te lunchen en we wilde daar nog even een plekje bezoeken maar je moest geld betalen om er in te mogen en er moest een begeleider mee en daar hadden we niet heel veel zin in omdat we er eigenlijk maar 10 min wilden blijven omdat we ook nog wilden stoppen in Tilcara, daar wilden we nog naar een waterval maar de weg die kant op zag er niet leuk uit en daar hadden we geen zin in, dus besloten we maar een beetje rond te lopen door Tilcara wat ook wel een leuk stadje was.

De laatste dag gingen we naar de 7 kleurige berg toe, deze was ook erg mooi maar wel minder indrukwekkend dan de 14 kleurige berg. Daarna gingen we door naar de Salinas Grande, dit zijn de zoutvlaktes in Argentinië en dat was best wel indrukwekkend. Daar een paar foto’s gemaakt en een beetje rond gelopen en toen was het tijd om terug te rijden naar Salta.

In Salta nog 1 nacht verbleven en vanavond ga ik weer terug naar Chili, daar ga ik naar San Pedro de Atacama en dan door naar Arica.

Xx

Reacties

Reacties

Kristel

Leuk zo lezen wat jij allemaal aan het doen bent

Mary

Nou, je reist weer lekker veel rond en ook al weer veel gedaan zo, leuk hoor.. : )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active