Arequipa en Cusco

Hee,

Arequipa was een leuk stadje, goede eerste indruk van Peru. De eerste dag een gratis wandeltour door de stad gedaan, wat erg leuk was. Onze guide was erg enthousiast en kon veel vertellen over de stad en geschiedenis. Er is veel te doen rondom Arequipa en via het hostel kon je ook verschillende tours boeken. Ik besloot een watervallen tour en de Colca Canyon tour te doen.

De eerste was de watervallen tour, rond 6 uur werd ik opgehaald en gingen we eerst naar een soort van ‘stenen bos’, dit was wel interessant en daar een beetje rondgelopen. Daarna gingen we door naar de watervallen, eerst nog een stukje lopen wat nog best wel lastig was aangezien we redelijk hoog waren, maar de watervallen bereikt en het was erg mooi om ze te zien.

De tweede tour was de tour rondom Colca Canyon, veel mensen doen een wandeling door de Canyon en blijven daar dan ook 1 nacht of 2 nachten slapen, maar ik had daar niet heel veel zin in dus ik besloot maar 1 dag te doen. Rond 3 uur in de ochtend werd ik opgehaald dus dat was erg vroeg. Na 3-4 uur rijden gingen we eerst ontbijten en toen door naar een stadje waar we cactus fruit konden proberen, dit was best lekker, en je kon hier op de foto met een alpaca. In de eerste instantie wilde ik dat niet doen, maar zo veel van de tour deden het wel en het zag er toch wel schattig uit dus ging ik er ook met 1 op de foto.

Toen gingen we door naar de Canyon en het punt waar we stopten om het goed te bekijken was ook een plek waar veel Condors vliegen, dit is één van de belangrijkste dieren in Peru naast de slang en poema. De condors zijn erg groot dus dat was wel leuk om te zien, daar nog een beetje rond gelopen en toen was het tijd om weer verder te gaan. We gingen toen nog door naar de hot springs wat wel lekker was en nog naar een plek waar je alle vulkanen in de buurt kon zien. Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Arequipa en onderweg stopte we nog even waar we vicuña’s, alpaca’s en lama’s in het wild konden zien.

Na Arequipa was het tijd om door te gaan naar Cusco, vanuit hier kan je de Sacred Valley, Machu Picchu en Rainbow mountain doen. Een tour vinden voor Machu Picchu was nog best wel lastig. Er zijn veel opties en het kost allemaal ook best wel veel geld. Uiteindelijk een goede deal gevonden, je ging dan met de bus naar Hidroelectrica en van daar loop je dan 11km langs de treinspoor richting Aguas Caliente. Na een overnachting in Aguas Caliente loop je in de ochtend naar de top van Machu Picchu wat ongeveer 1,5 uur duurt. In Machu Picchu krijg je een tour en leer je over de geschiedenis van Machu Picchu. Dit was allemaal erg interessant en indrukwekkend. Toen nog 1 nacht in Aguas Caliente doorgebracht en de 3e dag liep ik weer terug naar Hidroelectrica om met de bus weer terug te gaan naar Cusco.

Verder in Cusco nog een wandeltour gedaan, deze was wel interessant alleen onze guide sprak niet altijd heel duidelijk Engels dus was het niet altijd goed te verstaan wat hij aan het vertellen was. Maar Cusco is wel een leuk stadje en op zo’n manier zie je het toch weer beter.

Uiteindelijk besloten om geen Rainbow mountain tour te doen, dit is omdat het toch flink hoog is en je dan ook nog een stuk omhoog moet lopen. Dit leek me toch niet heel fijn en omdat ik in Argentinië al de 7 en 14 kleurige bergen had gezien besloot ik dat ik deze wel over kon slaan. Wel nog de Sacred Valley tour gedaan wat erg leuk en interessant was. De volgende plaatsen gezien: Chinchero, Moray, Ollantaytambo en Pisaq. Tijdens deze tour weer veel geleerd over de geschiedenis van Peru en de inca’s.

Nu nog even een paar uurtjes doorbrengen in Cusco en dan ga ik door naar Ica.

Xx

Reacties

Reacties

Kristel

Aiii...toch geen Rainbow mountain...Maar gelukkig toch die kleurige bergen in Argentinië gezien :)

Mary

Leuk hoor allemaal, soms wel erg vroeg op moeten staan.

Mama

Je loop heel wat rond :)
Maar je zie wel heel veel mooie dingen. Kan je een mooi fotoboek van maken.
Knuffel van die mama, c

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active