Huacachina, Lima en Huaraz

Hee,

Na weer een lange busreis aangekomen in Ica en toen een taxi genomen naar mijn hostel in Huacachina, Huacachina ligt in de woestijn een heeft een meer in het midden van de ‘stad’. Er is hier niet heel veel te doen maar de plek is erg schattig en een goede plek om een beetje bij te komen van de afgelopen dagen. De eerste dag dus ook niet zo veel gedaan, beetje uitgezocht welke tours ik wilde doen en wanneer. De tweede dag een tour naar Paracas gedaan waar je dan met een boot de Ballastas eilanden kan zien, dit was een leuke boottocht en veel zeehonden gezien. Na de boot tour gingen we naar het nationale park van Paracas, dit bestond voornamelijk uit veel ‘stranden’, dus het was een leuke dag rondom het water en mooie plekjes gezien.

Terug in Huacachina ging ik in de avond tijdens de zonsondergang een sandbuggy tour doen, dan rijden ze op in neer in zand duinen van de woestijn, dit was erg leuk en voelt een beetje als een rollercoaster. Tijdens deze tour kan je ook sandboarden, dan lig je op een soort van snowboard en glij je de heuvel af, dit was ook erg leuk, alleen zat er daarna wel veel zand in me kleding. Toen nog een dag over in Huacachina en die heb ik lekker bij het zwembad van het hostel doorgebracht.

De volgende stop was Lima, hier had ik niet heel veel tijd gepland omdat ik meestal steden niet zo leuk vind. Ik had 1 volle dag en toen deed ik weer een gratis wandeltour door de stad. Dit was wel weer interessant en gelukkig was de groep erg gezellig want de tourguide was een beetje intens en het was na een tijdje erg vermoeiend om nog naar hem te luisteren. Maar daarna gezellig geluncht met een paar mensen van de groep dus dat was wel leuk. Nog even naar het strand geweest maar helaas was het weer niet erg mooi en de lucht was erg grijs dus het strand was niet geweldig en kon helaas ook geen zonsondergang zien.

Na Lima ging ik door naar Huaraz, de stad zelf is niet heel interessant maar er is veel in de omgeving te doen. Huaraz ligt ook weer lekker hoog (3052m), dus het was weer even wennen aan de hoogte dus de eerste dag weinig gedaan en vooral een beetje uitgezocht welke tours ik wilde doen.

De eerste tour die ik deed was naar het meer Paron, dit was zo’n 3 uur rijden die kant op en het meer ligt op zo’n 4100m hoog. Gelukkig ben ik inmiddels wel gewend om wat hoger te zijn dus kon ik ook de wandeling naar het uitzichtpunt doen wat op 4300m hoog lag. Het meer is erg blauw dus het was zeker een mooie plek om te zijn en lekker genoten van het uitzicht.

Nadat deze dag goed ging qua hoogte besloot ik ook om het meer 69 te bezoeken, deze ligt een stuk hoger op ongeveer 4600m hoog en je moet eerst 7km wandelen om er te komen. Je begint op 3900 en gaat dan ongeveer 700m omhoog. Ondanks dat het niet heel erg stijl was, was het toch een lastige wandeling vanwege de hoogte en je voelt het toch wel heel erg tijdens het ademen dat het lastig is. Gelukkig was de wandeling zelf ook erg mooi en het meer 69 was ook erg mooi, weer heel erg blauw en veel bergen met sneeuw er om heen, dus zeker de moeite waard.

Verder was er niet veel dat ik nog in Huaraz wilde doen, dus de laatste dag een beetje uitgerust van de afgelopen dagen en in de avond met de bus richting Trujillo. Hier ben ik nu en heb ik even goed gepland hoe de komende maanden er uit gaan zien en wat ik precies wil zien in Ecuador en Colombia. Vandaag ga ik nog een beetje Trujillo verkennen, maar er is niet heel veel dat ik hier wil zien, maar moest wel deze kant op om met de bus richting Ecuador te gaan; wat ik morgen ga doen. Moet dan eerst met de bus naar Chiclayo en dan van daar ga ik verder met de bus naar Cuenca waar ik dan vrijdag ochtend aankom en dan begint mijn reis door Ecuador :)

Xx

Reacties

Reacties

Kristel

Lekker veel gelopen in de bergen :) leuk hoor.

Mama

Klinkt spannend zoveel omhoog lopen. Flink de tijd voor nemen dus.
Bye bye, knuffel van die mama xx

Mary

Nou, je reist weer heel wat af en wandelt dus ook veel rond, leuk hoor.. Goed bezig.. : )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active