Ecuador

Hee,

De reis naar Ecuador was lang maar ging prima. Moest een paar uur wachten in Chiclayo maar dat was geen probleem, vlakbij het busstation was een winkelcentrum dus daar wat gegeten en toen ergens gezeten en een boek gelezen.

Eenmaal aangekomen in Cuenca was ik best wel moe, kon helaas nog niet inchecken dus maar even een beetje rond gelopen en wat ontbeten en ergens mijn was gedaan. Toen ik kon inchecken was er een aardig meisje (Lydia) van Quebec in mijn kamer en konden het goed met elkaar opschieten dus besloten we ook de dagen in Cuenca samen door te brengen.

Het weer was helaas niet geweldig in Cuenca dus gingen we de eerste dag naar een museum over Ecuador maar het was allemaal in het Spaans en dat begrepen wij allebei niet goed dus we leerden er weinig. Maar er was een gedeelte over gekrompen hoofden dat wel in het Engels was en dat was wel interessant. Als er iemand was die slechte dingen had gedaan en die was vermoord, dan kookte ze de hoofden in zout water en naaiden ze de mond dicht zodat hun ziel vast zat in het hoofd, en daardoor ook de slechte spirit vast bleef zitten en niet naar een ander persoon over kon gaan. Er waren ook een paar voorbeelden en het zag er maar eng uit.

De tweede dag in Cuenca gingen we naar een dieren opvang centrum, al leek het ook een beetje op een dierentuin omdat er dieren waren die niet in Zuid Amerika voorkomen, tenzij die dus gered waren en daar nu de rest van hun tijd door brengen. Het was wel leuk omdat het allemaal maar 1 richting was en meer in de natuur dan een normale dierentuin. Ook hadden ze gedeeltes in het park waar ze lieten zien wat wij als mensen hadden gedaan om de natuur te verpesten of andere natuurrampen die er zijn geweest waardoor er dieren zijn omgekomen, dit was wel interessant maar ook wel heftig.

In de avond gingen we met de bus naar Banos, Lydia en ik hadden besloten om daar samen heen te gaan omdat we het erg gezellig hadden samen. De bus rit duurde helaas wel langer dan verwacht dus kwamen we een stuk later aan dan verwacht, maar gelukkig hadden we wel een bed geboekt dus konden we meteen inchecken. Na een korte nacht de volgende dag een beetje gepland wat we allemaal wilden doen en er was veel om uit te kiezen. We besloten de eerste dag een wandeling te doen omdat we best wel moe waren en het wat rustiger aan wilden doen, maar we gingen ergens de verkeerde kant op dus het was uiteindelijk een langere wandeling dan gepland.

De tweede dag in Banos gingen we raften, dit had Lydia al vaker gedaan dus het was fijn om het met haar samen te doen omdat ik het toch wel erg spannend vond. Maar het was een leuke ervaring en niemand viel overboord. Daarna gingen we nog ergens lekkere warme chocolademelk drinken want Banos staat bekent om hun chocola en we hadden ergens gelezen waar we heen moesten voor een goede chocolademelk en het was ook erg lekker.

Verder gaan veel mensen nog op de fiets een watervallentour doen, dus dit gingen wij ook doen. We hadden nog 2 andere meiden die met ons meegingen en het was een leuke en mooie route om te fietsen. Al was de fiets erg oncomfortabel dus deed me kont wel erg zeer aan het eind.

En toen was het tijd om afscheid te nemen van Lydia want die ging door naar Cotopaxi en ik ging naar Tena, dit was wel jammer omdat we het erg gezellig hadden en het ook wel fijn was om samen met iemand te reizen en dat had ik deze keer nog niet gedaan. Maar de busrit naar Tena ging prima, ik had alleen weinig opgezocht over wat er daar te doen is en wat de prijzen van de tours zijn dus toen ik daar aankwam was viel dat allemaal wel even tegen. De prijzen voor de tours waren best wel prijzig en ik had niet het idee dat het het waard was. Dus een beetje het gebied erom heen proberen te verkennen, wat gewandeld naar watervallen en rustig aangedaan omdat het hostel waar ik zat wel een goede plek was om even bij te komen.

Na Tena ging ik door naar Quito, van veel mensen gehoord dat het niet een heel bijzondere stad is en niet veel te doen is, dus dat was prima aangezien ik maar 3 nachten daar ging doorbrengen voordat ik naar Colombia ging vliegen.

De eerste dag in Quito deed ik een gratis wandeltour dus dat was wel weer interessant en weer veel geleerd. Daarna nog een beetje zelf rondgelopen en uiteindelijk nog met een meisje van het hostel afgesproken om ergens wat te eten dus dat was gezellig. Zij ging de volgende dag een tour doen naar Quilotoa meer, en deze tour leek mij ook wel leuk dus ik besloot met haar mee te gaan.

We moesten redelijk vroeg op en zaten een lange tijd in de bus met 2 stops onderweg maar die waren niet heel bijzonder. Bij Quilotoa aangekomen moesten we eerst 30 min naar beneden lopen om bij het meer aan te komen, het meer was erg mooi en je kon eventueel nog met een kayak het meer op maar dat hadden we niet gedaan. Toen moesten we weer omhoog lopen en dat was een stuk moeilijker omdat we rond de 4000m boven zeeniveau zaten en het was op sommige plekken best wel stijl omhoog. Maar gelukkig hadden we het gehaald en hadden we geen hulp nodig van de paarden/ezels die ze daar hebben om de toeristen mee te helpen.

Dit was dan ook mijn laatste dag in Ecuador en gister vloog ik naar Bogota. Hier ga ik nog een maand doorbrengen en dan vlieg ik rond mijn verjaardag naar California om die met Amelia door te brengen. Wat ik daarna ga doen is nog niet duidelijk maar ergens eind juli/begin augustus zal ik waarschijnlijk terug naar Nederland komen, tenzij er wat anders op mijn pad komt.

Xx

Reacties

Reacties

Mama

Leuk verhaal weer. En gezellig een tijdje samen met iemand.
Veel plezier in Colombia
Knuffel van die mama xx

Kristel

Leuk weer om je verhaal te lezen :)

Papa

Lekker bezig hoor.
Veel plezier in Colombia.

Mary

Leuk hoor, weer veel gezien en gedaan zo en lekker gezellig samen met iemand op stap.
Veel plezier nog verder.. : )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active