Bogota en Salento

Hee,

Zit nu alweer een week in Colombia en vind het zo ver al erg leuk! Het historische gedeelte van Bogota was erg mooi en er was veel graffiti op de muren. Via een gratis wandeltour weer veel informatie gekregen, wat weer erg interessant was, en gelukkig ook een paar mensen leren kennen met wie ik de rest van de dag doorbracht.

We hadden te horen gekregen dat ergens een salsa festival was, dus daar wilde wij wel heen, maar onze tourguide had de vraag waarschijnlijk verkeerd begrepen toen wij vroegen waar het was aangezien wij niet bij een festival uitkwamen maar bij een salsa bar, die op dat moment nog dicht was. Maar we hoorden toen ook van andere mensen dat het festival erg druk was en je lang moest wachten voordat je het park dan in kon, en op dat moment waren we vlakbij de berg Monseratte waar je met een treintje of kabelbaan naar boven kon en daar kon je dan de stad goed zien en wij kwamen daar rond zonsondergang dus dat was leuk, dus uiteindelijk was het niet zo erg dat we de verkeerde plek door hadden gekregen.

Na Bogota ging ik naar Salento, Salento staat bekend om Cocora Valley en de koffie plantages in de buurt. De omgeving is erg groen en heel erg mooi, het hostel waar ik verbleef was een beetje ver weg van de stad maar het was een erg mooie locatie, midden in de natuur en erg rustgevend. De eerste dag een beetje het stadje zelf verkend maar dat was snel gedaan en nog naar een paar uitzichtpunten geweest, maar omdat ik erg moe was van de overnacht bus wilde ik het liefst een beetje bijkomen in het hostel.

De tweede dag ging ik naar Santa Rita park, hier zijn een aantal watervallen en kan je lekker rondlopen. Er was 1 pad dat niet heel geweldig was en flink omhoog ging, maar omdat ik er al aan begonnen was wilde ik ook wel naar boven omdat ik via die route ook weer bij een waterval uit zou komen. Gelukkig was het uitzicht erg mooi toen ik eenmaal boven was gekomen maar je moest eigenlijk ook al weer meteen naar beneden, maar via dat pad wel het begin van de waterval gezien die je beneden ook te zien krijgt dus dat was leuk. Verder had ik daar ook nog kunnen zwemmen maar omdat er meerde watervallen op de kaart stonden besloot ik om bij de laatste dan te gaan zwemmen maar helaas was daar geen mogelijkheid om dat te doen dus liep ik maar door en terug naar het hostel omdat het ook al wel tijd was om weer terug te gaan naar het hostel.

De derde dag ging ik met een Nederlands meisje die ook in het hostel sliep naar een koffie plantage. Dit was erg leuk en interessant, de koffie plantage waar wij heen gingen was erg klein en ze namen goed de tijd om je een rondleiding te geven en aan het eind kreeg je dan ook een kopje koffie van hun bonen, koffie vind ik nog steeds niet erg geweldig maar het was evengoed wel lekker.

Op de laatste dag in Salento ging ik met een groepje naar Cocora Valley, hier hebben we een wandeling van 5 uur gedaan, weet alleen niet hoeveel km we hebben gelopen. Eerst moesten we een stuk omhoog en dan krijg je een goed uitzicht over de Valley en de waxpalmen dat de grootste palmbomen ter wereld zijn, en ze waren inderdaad erg groot en erg indrukwekkend. De wandeling door dit gebied was erg leuk, het pad naar beneden was soms nog wel spannend en liep uiteindelijk langs een rivier waar we dan ook over een paar gammele hangbruggen heen moesten.

Na Salento ging ik naar Medellin waar ik vandaag ben aangekomen, even uitzoeken wat ik de komende dagen ga doen en dan na Medellin ga ik naar de Caribische kust waar ik wel erg zin in heb. Het Nederlandse meisje die ik in het vorige hostel heb leren kennen gaat ook dezelfde route doen ongeveer, maar die heeft eerst nog een stop in Jardin en is niet van plan veel tijd door te brengen in Medellin, en aangezien we het erg gezellig hadden samen in Salento is er een kans dat we nog wat meer met elkaar gaan reizen de komende tijd, als onze plannen een beetje overeenkomen.

Xx


Reacties

Reacties

Kristel

Klinkt weer leuk allemaal :) Fijn dat jij steeds mensen tegenkomt met wie jij af en toe doorbrengt. En ook fijn dat het goed bevalt in Colombia

Mama

Gezellig met allerlei mensen op pad.
In Colombia was het een feestelijk weekend. Er waren 4 kinderen terug gevonden in de jungle. Hadden daar 40 dagen doorgebracht na een vliegongeluk. Die werden naar Bogota gebracht.
Knuffel van die mama xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active